תחילת מלחמת העולם השנייה – סיכום

תחילת מלחמת העולם השנייה היא ב-1 בספטמבר 1939, כאשר גרמניה פלשה לפולין. פלישה זו הייתה תוצאה של מספר גורמים, ביניהם עליית משטרים אוטוריטריים באירופה, פעולות תוקפניות של משטרים אלו ובעיות כלכליות ומתחים בין מדינות שונות באירופה ובעולם.

אחת הסיבות העיקריות למלחמת העולם השנייה הייתה חוזה ורסאי, שסיים את מלחמת העולם הראשונה והטיל עונשים קשים על גרמניה, כולל אבדות טריטוריאליות משמעותיות ופיצויים כבדים. גרמנים רבים ראו בהסכם לא הוגן והאמינו שהוא משפיל את ארצם. האמנה תרמה גם לבעיות כלכליות בגרמניה, שנאבקה בהיפר-אינפלציה ובאבטלה גבוהה בעקבות המלחמה.

על רקע זה, סיבה מרכזית נוספת למלחמה הייתה עלייתם של משטרים אוטוריטריים באירופה, במיוחד בגרמניה הנאצית בהנהגתו של אדולף היטלר. היטלר והמפלגה הנאצית עלו לשלטון ב-1933 וניהלו מדיניות של התרחבות אגרסיבית, כולל סיפוח אוסטריה וחבל הסודטים בצ'כוסלובקיה.

בנוסף לגורמים אלו, לפעולות התוקפניות של משטרים אלו היה תפקיד משמעותי בפרוץ מלחמת העולם השנייה. ב-1 בספטמבר 1939 פלשה גרמניה לפולין, ובעקבותיה חתימה הסכם ריבנטרופ-מולוטוב בין גרמניה לברית המועצות, שחילק את מזרח אירופה לתחומי השפעה. בתגובה לפלישה לפולין, בריטניה וצרפת הכריזו מלחמה על גרמניה ב-3 בספטמבר 1939. המלחמה התפשטה במהירות ברחבי אירופה ולבסוף כללה יותר מ-50 מדינות.

 

הקרבות הראשונים בתחילת מלחמת העולם השנייה

הקרבות הגדולים הראשונים של מלחמת העולם השנייה התרחשו בספטמבר 1939, זמן קצר לאחר פלישת גרמניה לפולין ב-1 בספטמבר 1939. קרבות אלו היו חלק ממסע ספטמבר הפולני, שבו גרמניה, בסיוע ברית המועצות (אשר פלשה פולין ממזרח ב-17 בספטמבר), ביקשה להביס את פולין ולכבוש את שטחה. קרבות אלו כוללים את קרב ויילון בו הרג הצבא הגרמני מאות אזרחים, קרב בזורה בו הצליחו הפולנים להדוף זמנית את הגרמנים אך במחיר כבד מאוד וכן קרבות מוקרה, מודלין והמצור על ורשה בהם ספגו הפולנים מכות קשות.

 

קראו גם על סיום מלחמת העולם השנייה

.

13 ציטוטים על לאומיות

היא מניעה את העולם כבר הרבה זמן אך האם היא טובה לו? ציטוטים (ביקורתיים) על לאומיות ופטריוטיות

עוד דברים מעניינים: