סיום מלחמת העולם השנייה – סיכום

סוף מלחמת העולם השנייה הגיע ב-1945 עם תבוסתן של מעצמות הציר (גרמניה, איטליה ויפן) על ידי מעצמות בעלות הברית (ארצות הברית, בריטניה וברית המועצות). המלחמה הסתיימה רשמית ב-2 בספטמבר 1945, כאשר יפן חתמה על מכשיר הכניעה, בעקבות הטלת פצצות אטום על הירושימה ונגסאקי באוגוסט 1945.

מספר אירועים ציינו את סיום מלחמת העולם השנייה:

שחרור מחנות הריכוז על ידי כוחות בעלות הברית: בחודשים האחרונים של המלחמה שחררו כוחות בעלות הברית מספר מחנות ריכוז, ביניהם אושוויץ, בוכנוולד ודכאו. גילוי המחנות הללו, ששימשו את הגרמנים לכליאה והרג של מיליוני יהודים ו"בלתי רצויים" אחרים, זעזע את העולם ומילא תפקיד בהחלטתן של בעלות הברית להעמיד לדין מנהיגים נאצים על פשעי מלחמה.

תבוסת גרמניה: גרמניה הובסה בחזית המערבית על ידי כוחות בעלות הברית במאי 1945, בעקבות שחרור פריז וחציית הריין. גרמניה הובסה גם בחזית המזרחית על ידי ברית המועצות, שכבשה את ברלין באפריל 1945. גרמניה נכנעה ללא תנאי ב-8 במאי 1945, וסימנה את סוף המלחמה באירופה.

כניעת יפן: יפן המשיכה להילחם לאחר כניעתה של גרמניה, אך לבסוף היא הובסה על ידי ארצות הברית בסדרה של קרבות באוקיינוס השקט. ארצות הברית הטילה פצצות אטום על הערים הירושימה ונגסקי באוגוסט 1945, מה שגרם להרס נרחב והוביל לכניעת יפן. יפן נכנעה רשמית ב-2 בספטמבר 1945, וסיום המלחמה.

לסיום מלחמת העולם השנייה הייתה השפעה משמעותית על העולם, כולל הקמת האומות המאוחדות ותחילת המלחמה הקרה בין ארצות הברית לברית המועצות. המלחמה הביאה גם לדה-קולוניזציה של מדינות רבות ולהקמת מדינות לאום חדשות. זה נחשב לאחד הסכסוכים הקטלניים ביותר בהיסטוריה האנושית, עם מוערך של 70 מיליון מקרי מוות.

סוגי מנהיגות נפוצים

שבעה סוגי מנהיגות נפוצים על פי המחקר בתחומי הסוציולוגיה הארגונית וניהול עסקי.

עוד דברים מעניינים: