סיכומים לבגרות באזרחות לפי מיקוד חורף תשע"ד 2014

להלן תמצאו אסופת סיכומים לבגרות באזרחות על פי מיקוד מועד חורף תשע"ד 2013-2014. הסיכומים מאורגנים על פי פרקי הלימוד לקראת בחינת הבגרות באזרחות כפי שפורסמו על ידי משרד החינוך. בסקירת המיקוד שלהלן תמצאו קישורים למאמרי סיכום בכל אחד מהנושאים הנכללים במיקוד של בחינת הבגרות באזרחות במועד חורף הקרוב. בתוך הסיכומים עצמם תמצאו קישורים לנושאים רלוונטים על מנת לאפשר למידה נוחה ויעילה לקראת בחינת הבגרות. את החומר המלא של בחינת הבגרות באזרחות (לפני המיקוד) תוכלו למצוא בעמוד הסיכומים באזרחות כאן באתר. אנו הסתמכנו על מיקוד הבגרות באזרחות כפי שהתפרסם באינטרנט אך יש להסתמך על המורים לאזרחות על מנת להתכונן לשאלון הנכון. הסיכומים להלן נועדו לסייע לכם בהכנה לבחינת הבגרות באזרחות אך הם אינם באים כתחליף לחומר הלימוד עצמו ואין להסתמך על הסיכומים בלבד לשם הכנה לבחינה. בסוף הסיכומים תמצאו הפנייה לסדרת שאלות הכנה לבגרות באזרחות מתוך מאגר השאלות והתשובות באזרחות. בנוסף אתם מוזמנים לבקר בעמוד  סיכומי מיקוד לבגרות או בגרות באזרחות באתר. בהצלחה!

ראו גם: מיקוד וסיכומים לבגרות באזרחות מועד קיץ 2020 למיקוד מעודכן

עזרנו לכם? אנא עזרו לנו להפיץ את הבשורה ושתפו את חבריכם בעמוד הסיכומים שלנו!

מבנה בחינת הבגרות באזרחות

הכרזת העצמאות ומגילת העצמאות – יש להכיר את תוכנה של מגילת העצמאות ואת העקרונות שהיא מבטאת בהקשר הכרזת העצמאות של מדינת ישראל (לתרגול ראה שאלות ותשובות באזרחות על הכרזת העצמאות)

מדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי – יש להכיר את ההגדרות והגישות של לאומיות ומדינת לאום. יש להכיר את מאפייניה של ישראל כמדינה יהודית ואת האופן שבו הם באים לידי ביטוי כמו חוק השבות, סמלי המדינה ומעמדה של העברית כשפה רשמית בישראל. כמו כן יש להכיר את נושא המיעוטים בישראל.

מהי דמוקרטיה? – יש להכיר את התפיסות לגבי מהותה של הדמוקרטיה והרעיון הדמוקרטי (הגדרות וגישות של המדינה הדמוקרטית) כמו עקרונות המשטר הדמוקרטי. יש להכיר את המתח שבין ערכי החירות והשוויון בדמוקרטיה, את ההבדלים בין הגישה הליברלית והסוציאל דמוקרטית לדמוקרטיה ואת הרעיון של מדינת הרווחה. כמו כן יש לדעת את החומר על עקרון שלטון העם והאופן שבו הוא בא לידי ביטוי בבחירות דמוקרטיות. כמו כן יש להכיר את עקרון הגבלת השלטון במשטר דמוקרטי, את עקרון שלטון החוק, עקרון הסובלנות, עקרון הפלורליזם ו- עקרון ההסכמיות.

זכויות האדם והאזרח – יש להכיר לעומק את הנושא של זכויות האדם והאזרח ובייסודם ערך כבוד האדם.  יש להבחין בין זכויות טבעיות, זכויות אזרחיות וזכויות חברתיות. יש להכיר את נושא חובות האדם והאזרח.

שבות ואזרחות – יש להכיר משמעותו של חוק השבות לגבי אזרחות בישראל.

רשויות בישראל- יש להכיר את תפקידיהן של הרשות המחוקקת (הכנסת), הרשות המבצעת (הממשלה) והרשות השופטת.

כמו כן יש להכיר היטב את הדיון אודות השקפות וגישות לאופייה של מדינת ישראל ואת נושא השסע הדתי בחברה הישראלית.

הסיכומים לבגרות באזרחות על פי מיקוד חורף תשעד מובאים כאן על מנת לסייע ללומדים אך אין האתר נושא באחריות להישגי התלמיד ויש תמיד להסתמך על חומר הלימוד והמיקוד שמספק בית הספר.

להעמיק זה לדעת טוב יותר:

ועוד מלא דברים מעניינים:

לכל הסיכומים באזרחות

עוד דברים מעניינים: