בגרות באזרחות: סיכומים, מיקוד, שאלות ומידע

לפניכם עמוד שמטרתו להציע לכם את כל המידע לו אתם זקוקים על מנת להצליח בבחינת הבגרות באזרחות. כאן תמצאו קישורים לסיכומים מפורטים של כל חומר הלימוד הנכלל בתוכנית הלימודים לקראת בחינת הבגרות באזרחות, מיקוד של החומר לקראת המועדים השונים וכן שאלות תרגול לקראת הבחינה.

סיכומים לבגרות באזרחות

כאן באתר טקסטולוגיה תמצאו מאגר מקיף של סיכומים באזרחות המכסה את מרבית החומר הנכלל בתוכנית הלימודי לבגרות באזרחות. על מנת לראות את רשימת הסיכומים המלאה פנו לעמוד הראשי בקישור לעיל (כמו כן ניתן לפנות אל העמוד סיכום באזרחות או למאגר הסיכומים לבגרות ולתיכון).

חומר הלימוד באזרחות מחולק על פי נושאים שונים: בחלק הראשון (מבוא) נלמד הנושא של מגילת העצמאות. הפרק הבא של תוכנית הלימודים לבגרות באזרחות כולל את הנושא של לאום ומדינת לאום והוא סוקר בין היתר השקפות וגישות לאופיה של מדינת ישראל ומאפייניה של ישראל כמדינה יהודית.

החלק השני של חומר הלימוד לבגרות באזרחות כולל את הנושא של מהי דמוקרטיה עם נושאים כמו הרעיון הדמוקרטיעקרונות המשטר הדמוקרטי וזכויות האדם והאזרח.

החלק השלישי של חומר הלימוד לבגרות באזרחות כולל את הנושא של משטר מדינת ישראל עם נושאים כמו הרשות המחוקקתהרשות המבצעתהפרדת רשויות בישראל ועוד.

*שימו לב, רשימת הסיכומים כאן הינה חלקית ביותר, לפירוט מלא פנו לעמוד הראשי של סיכומים באזרחות או לעמודי המיקוד להלן.

מיקוד לבגרות באזרחות

לפני המועד של כל בחינה בגרות מתפרסם כאן באתר פירוט של חומר הלימוד הרלוונטי למועד הנוכחי בתוספת קישורים לסיכומים מתאימים. נכון לעכשיו מופיעים באתר מיקודי המועדים הבאים: סיכומים לבגרות באזרחות במועד הקרוב

ניתן להתעדכן במיקודים חדשים בעמוד זה או בעמוד מיקוד לבגרות

שאלות ותשובות לתרגול

כאן באתר תוכלו למצוא מאגר גדול של שאלות ותשובות על חומר הלימוד לבגרות באזרחות מחולקות על פי פרקי הלימוד השונים. שאלות אלו יאפשרו לכם הכנה איכותית לקראת המבחן. פנו ל:שאלות והתשובות באזרחות

משאבים נוספים

בנוסף למיקוד והסיכומים שלעיל תוכלו להעזר בעמודי מבנה בחינת הבגרות באזרחות או החומר לבחינת הבגרות באזרחות על מנת להערך בצורה מיטבית לקראת הבחינה.

הערה חשובה: החומרים הנמצאים כאן, סיכומים ומיקודים, מיועדים לסייע לכם בעת ההכנה לקראת בחינת הבגרות באזרחות. הם אינם מהווים חלופה למידע הנמסר בבית הספר או באופן רשמי על ידי משרד החינוך, והם אינם תחליף ללמידה של החומר עצמו. השימוש בחומרים כאן הוא על אחריות הלומד בלבד. בהצלחה!

להעמיק זה לדעת טוב יותר:

ועוד מלא דברים מעניינים:

יהדות ותרבות המחלוקת

האם האמונה של היהדות באמת אחת היא האמונה שכדי להגיע אליה צריך לעמת בין אמיתות מנוגדות? על תרבות של מחלוקת מאברהם אבינו עד חכמי ימינו

לכל הסיכומים באזרחות

עוד דברים מעניינים: