סיכומים בנושא מלחמת העולם השנייה

מלחמת העולם השנייה הייתה ועודנה המלחמה העקובה ביותר מדם בתולדות המין האנושי ואולי המלחמה החשובה ביותר בהיסטוריה. מלחמת העולם השנייה שנערכה בין השנים 39 ו-45 חבקה אזורים רבים בעולם ועירבה עמים ולאומים על פני כל הגלובוס. להלן תמצאו אסופת סיכומים בנושאים שונים הנוגעים למלחמת העולם השנייה, הרקע שלה, תצאותיה ומהלכיה. בכל אחד מעמודי הסיכומים תמצאו קישורים לנושאים רלוונטיים נוספים.

את קריאת הסיכומים כדאי לפתוח עם הסיכום הראשי שלנו אודות מלחמת העולם השנייה. על מנת להבין היטב את מלחמת העולם השנייה מומלץ להבין לפחות בקווים כלליים את הגורמים וההשפעות של מלחמת העולם הראשונה כרקע למלחמה הגדולה הבאה אחריה.

הסיכום אודות הרקע לפרוץ מלחמת העולם השנייה מסכם את המהלכים העיקריים והגורמים שהובילו להתפרצותה שמפורטים גם בסיכום אודות הגורמים למלחמת העולם השנייה. כמו כן תמצאו כאן סיכום אודות המהלך של מלחמת העולם השנייה עד לסיומה עם הטלת פצצת האטום על יפן וכן סיכום המרכז את כל התוצאות שלה. ראו כמו כן סיכום מורחב על המהלכים העיקריים של מלחמת העולם השנייה.

בכדי לקבל רקע כדאי לקרוא את הסיכום אודות אירופה ערב מלחמת העולם השנייה. על מנת לקבל תמונת מציאות של אירופה בימי המלחמה ניתן לעיין בסיכום אודות אירופה בימי מלחמת העולם השנייה המתאר את המצב ששרר במדינות השונות וכן את מצבה של ברית המועצות. לאחר מכן ניתן לעיין בסיכום אודות אירופה לאחר מלחמת העולם השנייה ואת מצבן של מדינות כמו צרפת, ברה"מ וגרמניה על מנת להבין את התוצאות שלה.  רקע נוסף למלחמה ניתן למצוא בדיון אודות גרמניה הנאציתעליית הנאצים לשלטון, מערכת היחסים של מדינות העולם מול גרמניה וכן מדיניות הפיוס של בריטניה וצרפת כלפי גרמניה בשנים שלפני המלחמה, אותן שנים בהן התגבש בגרמניה הנאצית רעיון הסדר החדש של היטלר.

הצטרפותה של ארצות הברית למלחמה היוותה גורם חשוב מאוד במהלכה ולמעשה מסמלת את המעבר לחצי השני של המלחמה שהפכה עתה באמת לעולמית עת הורחבה מלחמת העולם השנייה עם פלישת הגרמנים לברית המועצות במבצע ברברוסה ותחילת הלחימה באוקיאנוס השקט.

השפעתה של מלחמת העולם השנייה כאמור לא נשארה רק באירופה והיו לה השלכות משמעותיות גם על אפריקה שם נערכה חלק מהלחימה.

אחד ההיבטים החשובים של מלחמת העולם השנייה הוא כמובן השואה וההשמדה השיטתית של יהודים ועמים אחרים או קבוצות פוליטיות בידי הנאצים ותוכנית הפתרון הסופי. סוף מלחמת העולם השנייה הגיע עם תבוסת גרמניה, שחרור המחנות וכניעת יפן.

אחת מתוצאות מלחמת העולם השנייה היא המלחמה הקרה שהחלה לאחריה בין ארה"ב וברה"מ והמזרח והמערב ועיצבה את המחצית השנייה של המאה העשרים מבחינת יחסים בינלאומיים. למלחמה היו גם השלכות תרבותיות חשובות עליהן ניתן לקרוא בסיכומי הקורס תרבות המאה ה-20. לדוגמא להשפעה תרבותית של המלחמה תוכלו לפנות לסיכום אודות האמנות האמריקאית לאחר מלחמת העולם השנייה.

סיכומים נוספים אודות מלחמת העולם השנייה תוכלו למצוא בסיכום הקורס מבוא להיסטוריה פוליטית בת זמננו וכן באסופת הסיכומים בהיסטוריה לבגרות חלק ב' העוסקים בין היתר בנושא השואה ומלחמת העולם השנייה.

ראו גם: היסטוריה של מלחמת העולם השנייה,  שאלות ותשובות

לדעת עוד:

מלחמת העולם השנייה כפי שמעולם לא ראיתם אותה

ניסוי הציות של מילגרם: כך התאפשר הנאציזם וכך הוא אפשרי שוב

"קילרוי היה כאן": המם הכי ויראלי של מלחמת העולם השנייה

ללמוד טוב יותר:

לקבל השראה:

להפעיל את הראש:

להשתפר: