סיכומים של קורסי האוניברסיטה הפתוחה

להלן תמצאו מאגר הולך וגדל של סיכומים של קורסים מהאוניברסיטה הפתוחה (או"פ) במגוון מקצועות. כידוע, הלימוד במסגרת האוניברסיטה הפתוחה הוא לימוד תובעני המטיל משקל רב על כתפיו של הלומד עצמו ועל כן סיכומים של הקורסים העמוסים והלעיתים ארוכים מאוד של האוניברסיטה הפתוחה הם מצרך מבוקש. להלן אספנו לכם מאגר של סיכומים איכותיים של מספר רב של קורסים באוניברסיטה הפתוחה ובעתיד הקרוב אנו מקווים להגדיל את מספר סיכומי הקורסים המוצעים כאן על מנת לכסות כמה שיותר מהקורסים היותר רווחים במסגרת התוכניות השונות של האוניברסיטה הפתוחה.

היתרון של הסיכומים באתר טקסטולוגיה (לא רק סיכומים של הפתוחה) הוא באופן הסידור שלהם. לכל קורס יש עמוד סיכומים מרכזי ובו קישורים לעמודי סיכום המתייחסים לנושאים שונים שבנויים על פי רוב לפי מתכונת הקורסים של האוניברסיטה הפתוחה (כלומר לפי הסדר שבו הם מופיעים בספרי הקורס). כמו כן, כל עמוד סיכום מכיל קישורים לעמודים נוספים מתוך סיכום הקורס או מתוך סיכומים אחרים מה שמאפשר למידה אינטואיטיבית ונוחה.

סיכומי קורסים של האוניברסיטה הפתוחה:

פילוסופיה

פילוסופיה יוונית: מתאלס עד אריסטו

בעיות בפילוסופיה של המוסר

פילוסופיה של המדע

פילוסופיה של החינוך

אסתטיקה – מבוא פילוסופי 

ספרות

תורת הספרות והתרבות: אסכולות בנות זמננו

הפואטיקה של הסיפורת

גיבור ואנטי גיבור ברומן המודרני

בין בדיון לממשות: סוגים בסיפור הישראלי

הקבוצה הכנענית – בין ספרות ואידיאולוגיה

היסטוריה

ירושלים לדורותיה

צמיחת המדינות החדשות באפריקה

ג’נוסייד- רצח עם

הקולוניאליזם האירופי

בלשנות

מבוא לבלשנות

לשון, חברה ותרבות

פרקים במורפולוגיה עברית

אמנות

תולדות האמנות: מבוא כללי

תקשורת

תקשורת: טכנולוגיה, חברה, תרבות

לגדול עם הטלוויזיה

פסיכולוגיה

מבוא לפסיכולוגיה

אישיות: תיאוריה ומחקר

פסיכולוגיה התפתחותית

פסיכולוגיה בחינוך

הפסיכולוגיה של השואה

מנהל עסקים

דיני תאגידים

תרבות ארגונית

כאמור, בעתיד הקרוב אנו מקווים להעלות עוד סיכומים של קורסים של האוניברסיטה הפתוחה וליצור מאגר גדול לטובת כלל הלומדים באו"פ. בינתיים ניתן להעזר גם במאגרי הסיכומים האחרים כאן באתר (פירוט כאן לעיל בתפריט העליון או בעמוד הסיכומים לאוניברסיטה באתר שלנו שמפרט את מאגרי המידע האקדמיים המופיעים אצלנו.

הערה חשובה: אמנם קורסים רבים באו"פ הם ארוכים מאוד ולעיתים קשים אך הדרך הטובה ביותר ללמוד איתם היא להתמודד עם החוברות עצמן ואין בשום אופן להסתמך רק על סיכומים, טובים ככל שיהיו, על מנת להצליח בקורסים של האוניברסיטה הפתוחה. בהצלחה!

מבוא קצר למחשבה של חנה ארנדט

מבוא קצר להגותה של חנה ארנדט עם ביוגרפיה, קישורים למאמרים, ציטוטים וסקירה של ספרי חנה ארנדט כמו "יסודות הטוטליטריות" ו"אייכמן בירושלים"

ללמוד טוב יותר:

לקבל השראה:

להפעיל את הראש:

להשתפר: