אם המגבת ואם התיל: ניסוי הקופים של הארלו (ולמה לחבק הרבה את התינוק שלך)

עד כמה חשובה אהבת אם להתפתחות התקינה שלנו, והאם תינוק יכול לשרוד בלי אהבה? בסדרת ניסויים שנוי במחלוקת בסוף שנות החמישים ותחילת שנות השישים, חקר הארי הארלו את חשיבות אהבתה של האם להתפתחות ילדות בריאה.

אם המגבת בניסוי הקופים של הארלו

לשם עריכת הניסוי שלו הארלו הפריד בין תינוקות קופי רזוס  לבין אמהותיהם כמה שעות לאחר הלידה והעביר אותן לגידול על ידי שתי "אמהות פונדקאיות". אחת הפונדקאיות הייתה עשויה תיל עם בקבוק צמוד למאכל; השניה עשויה מבד רך אך ללא מזון. מה שהארלו מצא הוא שהקופים התינוקים בילו הרבה יותר זמן עם אם הבד מאשר עם אם התיל, ובכך הוכיחו שלחיבה יש תפקיד גדול יותר מההזנה בכל הנוגע להתפתחות בגיל ינקות. הם גם גילו שהקופים שהשקיעו יותר זמן בחיבוק האם הרכה גדלו להיות בריאים יותר.

ניסוי זה הראה כי אהבה, כפי שמראה הצורך במגע גופני של הקופים בניסוי של הארלו, היא היבט חשוב יותר בקשר ההורה-ילד מאשר מתן צרכים בסיסיים. לממצאים אלה היו השלכות גם על ההתקשרות בין אבות ותינוקותיהם כאשר האם היא מקור ההזנה.

13 ציטוטים על לאומיות

היא מניעה את העולם כבר הרבה זמן אך האם היא טובה לו? ציטוטים (ביקורתיים) על לאומיות ופטריוטיות

מה ההבדל בין סימפתיה ואמפתיה?

האם זו "אמפתיה" או "סימפתיה" שאתם מביעים? בעוד שרוב האנשים נוטים להחליף ולבלבל במשמעות המילים, ההבדל במנגנון הרגשי שלהן חשוב. אמפתיה, היכולת להרגיש בפועל את

עוד דברים מעניינים:

מה ההבדל בין סימפתיה ואמפתיה?

האם זו "אמפתיה" או "סימפתיה" שאתם מביעים? בעוד שרוב האנשים נוטים להחליף ולבלבל במשמעות המילים, ההבדל במנגנון הרגשי שלהן חשוב. אמפתיה, היכולת להרגיש בפועל את מה שאדם אחר מרגיש, שונה