נייקי זה לא רק נעליים, זו אלת הניצחון

במיתולוגיה היוונית, נייקי או ניקה הייתה אלת המהירות, הכוח והניצחון. ידועה גם בשם האלה המכונפת, נייקי מצטיירת לרוב כבעלת כנפיים. היא הייתה ילדם של הטיטאן פאלאס וסטיקס (הנהר המפריד בין עולם החיים והאדס). נהר הסטיקס נקרא על שם סבתה של נייקי טטיס. נייקי ושלוש אחיותיה, זלוס (קנאות/כוח), ביק (כוח) וקראלאס (עוצמה) הובאו על ידי סטיקס לזאוס כדי לסייע לו בקרב עם הטיטאנים, קרב שמטרתו הסופית הייתה להשיג שליטה בהר אולימפוס (ראו סיפור המקור של המיתולוגיה היוונית). נייקי שמשה כרכבת במרכבת זאוס והוא בתמורה הגן עליה והושיב אותה לצידו על הר האולימפוס (למרות שלא הייתה אלה אולימפית).

גילוף אבן של האלה נייקי בחורבות העיר העתיקה אפסוס

היוונים הקדמונים סגדו לנייקי מכיוון שהם האמינו שהיא יכולה לגרום להם לא למות לעולם. היא הייתה מי שהעניקה לבני האדם את הכוח והמהירות הדרושים כדי לנצח בכל משימה שהם לקחו על עצמם. במיתולוגיה הרומית, נייקי הייתה ידועה בשם ויקטוריה. כאשר נייקי הופיעה לבד, תמיד היו לה כנפיים וענף דקל בידה הימנית. אם ראו אותה עם אל אחר, נייקי תמיד הייתה נטולת כנפיים.

הלבוש האופייני של נייקי בציורים, פסלים ומדיות אמנות אחרות היה חלוק גולש מזהב וכנפיים המסמלות את זכותה להעניק ניצחון. היא גם יכלה לקחת אותו מאוחר יותר אם המנצח לא יישאר ראוי. ענף הדקל בידה הימנית הוא סמל לשלום. עוד דבר חשוב מאוד שנשאה היה זר מנצחים, שהיא תמיד מוכנה להניח על ראשו של מנצח בקרב או במשחקי אתגר. לעיתים היא גם נושאת כוס או קנקן מוכנים למשתנה ניצחון. סמל נוסף של נייקי הוא מגן שעליו היא כותבת את שמו של מנצח בקרב.

ראו גם: רשימת האלים במיתולוגיה היוונית

קשרי הון-סגנון: הביטוס והון תרבותי

כיצד הסגנון שלנו משפיע על המעמד החברתי שלנו ועל סיכויי ההצלחה שלנו בחיים? על הקשר בין מושג ההון התרבותי ו"הביטוס" אצל בורדייה

סוגי מנהיגות נפוצים

שבעה סוגי מנהיגות נפוצים על פי המחקר בתחומי הסוציולוגיה הארגונית וניהול עסקי.

עוד דברים מעניינים: