אכילס: גיבור בלתי מנוצח עם חולשה אחת

אכילס היה גיבור יווני, לוחם רב תהילה שעיקר פרסומו בזכות חלקו במלחמת טרויה. הוא היה בנם של האלה תטיס והמלך פלאוס.  שני האלים זאוס ופוסידון היו שניהם מאוהבים בנימפה\אלת מים תטיס, אך פרומתאוס הזהיר אותם בנבואה שאמרה כי בנו של תטיס יהיה גדול יותר מאביו. זה היה מספיק בכדי להוריד את האלים מחיזוריהם אחר תטיס, והיא התחתנה עם פלאוס.

ציור כלי חרס יווני עתיק ( 300 לפנה,ס לערך) של אכילס במלחמת טרויה

כאשר נולד אכליס טבלה אותו תטיס בנהר הסטיקס (נהר המוות) כדי להפוך אותו לבן אלמוות. היא אחזה בו בעקב כשטבלה אותו, ומכיוון שעקב שלו לא נגע במים, זה היה החלק היחיד שלו שיכול להיפגע. בכמה גרסאות של אותו סיפור היא כיסתה את אכילס באמברוסיה – מזון האלים – והניחה אותו על אש על מנת לשרוף את חיי התומתה שלו.

אכילס פיקד על חמישים ספינות שהכילו חמישים מירמידונים כל אחת במהלך תחילת מלחמת טרויה. עם זאת, בהתחלה בגלל טעות הם נחתו במיסיה שנשלטה אז על ידי טלפוס שנפצע על ידי אכילס. נאמר לו שרק אכילס יכול לרפא אותו, ובתמורה, טלפוס הדריך אותם לטרויה.

כאשר אגממנון, מנהיג האגאים, שיעבד אישה בשם בריסייס, אביה – שהיה כומר של אפולו – התחנן לאל שיעזור לו. אפולו שלח מגפה ביוונים. אגממנון הסכים להחזיר את הילדה, אך רק תמורת אכילס על ידי מסירת הפרס שלו – אישה בשם בריסייס. אכילס זעם על קלון זה ונסוג מהקרב. חברו פטרוקלוס יצא אל הקרב בראש המירמידונים כאשר הוא לובש את השיריון שלו אכילס. הקטור נסיך טרויה יוצא לקראתו בעודו סבור שלפניו הגדול בגיבורי היוונים.

הקטור נסיך טרויה הרג את פטרוקלוס הלבוש בשיריון של אכילס, שבתגובה נתפס לזעם בלתי נשלט. הוא חוזר לקרב והורג בקרב פנים אל פנים את הקטור. הריגת הקטור לא הספיקה לגיבור הזועם שאלחר מכן גרר את גופתו  עם מרכבתו במהלך משחקי ההלוויה שנערכו עבור פטרוקלוס. עם זאת, אחיו של הקטור ירה בחץ (שאמרו כי הוא מונחה על ידי אפולו) בעקבו והרג מיד את אכילס. מכאן מגיע המונח המפורסם הנוגע לעקב שלו. אכילס הוא אחד הגיבורים הגדולים ביותר של המיתולוגיה היוונית, בייחוד מכיוון שהוא שם בכדי להזכיר שלכל גיבור, גם הכי גדול, יש חולשה.

יהדות ותרבות המחלוקת

האם האמונה של היהדות באמת אחת היא האמונה שכדי להגיע אליה צריך לעמת בין אמיתות מנוגדות? על תרבות של מחלוקת מאברהם אבינו עד חכמי ימינו

האם גם לבעלי חיים יש זכות לחיים?

הזכות לחיים היא הזכות הבסיסית ביותר שלנו, אך האם גם לחיות מגיעה להיות הבעלים של החיים שלהן? טיעונים פילוסופים לזכויות בעלי חיים

עוד דברים מעניינים: