הרה: מלכת האלות שקינאה לבעלה הבוגדני

במיתולוגיה היוונית הרה היא מלכת האלים ואלת הנישואין, נשים, לידות, יורשים, מלכים ואימפריות. היא אשתו ואחותו של זאוס, והבת של קרונוס וריאה, אחותם של דמטר, פוסידון, זאוס, האדס והסטיה. היא אימם של הפייסטוס (ללא התערבות גבר) ולארס, אריס, הבה ואייליתיה (מזאוס). בדרך כלל היא תוארה כאישה מלכותית בשיא חייה, כשהיא עטופה בצעיף, לובשת כתר ומחזיקה מטה. אף על פי שהיא אלת הנישואין, בגידותיו הרבות של זאוס גורמות לה לקנאה ונקמנות. חיות הקודש שלה כוללות את הפרה, הטווס והקוקייה. מקבילתה של הרה במיתולוגיה הרומית היא יונו.

הרה\ ברבריני

כאשתו של זאוס, היא הייתה מלכת האלים היוונים. היא הייתה בעלת עוצמה ללא עוררין בזכות עצמה, אך לא ממש נחשבה לשווה של זאוס. במיתוסים על עימותים ישירים ביניהם זאוס תמיד יצא כמנצח. היא נחשבה עקשנית ונוטה למריבות. הייתה לה ולזאוס מערכת יחסים סוערת. היא הייתה ידועה בעינוי אהובותיו הרבות של זאוס ולכן היה לה מוניטין של קנאית. מדי שנה היא חידשה את בתוליה על ידי רחצה במעיין בנאופליה.

רבות מהופעותיה של הרה במיתולוגיה סובבות סביב ניסיונותיה לייסר את מאהבותיו של זאוס והילדים הנולדים ממפגשים אלו. דוגמה בולטת היא הרקולס שנולד לזאוס ממפגשו עם בת התמותה אלקמנה. כשהרקולס היה תינוק גרם זאוס להרה להניק אותה בחושבה שהוא תינוק נטוש. כאשר גילתה את האמת על התינוק תלשה אותו מחזה והחלב שניתז הפך לגלקסיית שביל החלב. דוגמה נוספת היא סיפור למיה. זאוס לקח את מלכת לוב היפהפייה כמאהבתו, והיא ילדה לו מספר ילדים. זועמת, הרה הרגה את ילדיה של למיה והפכה אותה למפלצת (בדרך כלל נחש כלשהו) שטורפת ילדים של אחרים.

האלים האולימפיים

ראו גם: רשימת האלים במיתולוגיה היוונית

עוד דברים מעניינים: