היום בהיסטוריה: ההוביט של טולקין יוצא למסע (21.9.1937)

ה-21 בספטמבר 1937:

כאשר הקוסם גנדלף מגיע אל ביתו של בילבו באגינס בפלך, הוא יודע היטב שעמוק בתוך ליבו חובב הנוחות והחיים הפשוטים של ההוביט הקטן פועמת כמיהה להרפתקאות. המסע אליו נגרר ההוביט בעל כורחו עתיד לשבות את דמיונם של עשרות מיליוני קוראים וצופים ולהעמיד את עמוד התווך הראשון של עולם הפנטזיה המפורסם ביותר בתרבות המערבית: "הארץ התיכונה" מעולם "שר הטבעות" של ג'י.ר.ר טולקין.

ה"הוביט", כמו שאר ספרי "שר הטבעות" נולדו בתור סדרת סיפורים בהמשכים שנהג טולקין לספר לילדיו. הספר הפך להצלחה מידיית וזכה לביקורת מהללות שהשוו אותו ל"אליס בארץ הפלאות" של לואיס קרול. מאז ועד היום נמכר ההוביט במיליוני עותקים ואף עובד לא פחות מחמש פעמים לקולנוע. הספר תורגם שלוש פעמים לעברית, כולל פעם אחת על ידי טייסים ישראלים שנפלו בשבי המצרי במהלך מלחמת ההתשה וניגשו למלאכת התרגום כדי להעביר את זמנם בכלא.

סיפור ה"הוביט" של טולקין הוא סיפור מסעות קלאסי בו המצב הסטטי והקבוע של הגיבור מופר על ידי (בדמותו של גנדלף הקוסם) המוציא את הגיבור למסע שבמסגרתו הוא עתיד להתמודד עם אתגרים, לגלות את כוחותיו וללמוד שיעורים על אומץ, חברות, נאמנות וחשיבותו של הבית (והיציאה ממנו לפעמים).

שפרה ופועה מורדות בפרעה וגם בעמרם

מי היו שפרה ופועה כוכבות שמות פרק א'? מה משמעויות השמות שלהן וכיצד הן קראו תיגר (פמיניסטי) גם על המלך פרעה וגם על הבעל/אבא עמרם.

עוד דברים מעניינים: