חשיבותה של רוח: ציטוטים של מרתה נוסבאום

מרתה נוסבאום היא אחת מההוגות החברתיות החשובות ביותר של ימינו. במרכז עבודתה הפילוסופית נמצאת הטענה למקומן החשוב של רגשות ביחסים פוליטיים, הצורך ברגישות וחמלה בדמוקרטיה והחשיבות של מדעי הרוח בחברה בריאה. לפניכם כמה ממיטב הציטוטים של מרתה נוסבאום:

זוהי סוג של אהבת אדם לקבל את האנושות המסובכת והמבולגנת שלנו ולא לברוח ממנה.

פחד ומונרכיה עובדים יפה ביחד. אבל דמוקרטיה פירושה הצורך לעבוד ביחד עם אנשים אחרים שאתה אולי לא אוהב אבל עדיין מחויב לראות כשווים לך. ואנשים מפחדים לעולם אינם סומכים זה על זה.

פחד מצריך אמונה שתיפגע, והוא מובל בקלות על ידי רטוריקה.

הדבר הראשון שאתה מקבל ממדעי הרוח, כשהם מלומדים היטב, הוא חשיבה ביקורתית.

כל תלמיד צריך ללמוד פילוסופיה. עליך לנהל חיים שעומדים תחת בחינה ולפקפק באמונות שלך. אם אינך לומדת לחשוב בצורה ביקורתית אז הויכוח הפוליטי מדרדר לכדי תחרות סיסמאות.

(לקריאה על דעתה של נוסבאום אודות לימודי רוח במערכת החינוך)

לימודי מדעי הרוח נראים לעתים קרובות כלא מעשיים, אבל הם חיוניים, מכיוון שהם מותחים את הדמיון שלך ומאתגרים את המוח שלך להיות תגובתי יותר, ביקורתי יותר, גדול יותר.

ידע אינו ערובה להתנהגות טובה, אבל בורות היא ערובה ודאית להתנהגות רעה.

לימודי מדעי הרוח נראים לעתים קרובות כלא מעשיים, אבל הם חיוניים, מכיוון שהם מותחים את הדמיון שלך ומאתגרים את המוח שלך להיות תגובתי יותר, ביקורתי יותר, גדול יותר.

הדמיון הוא מתנה מולדת, אבל הוא צריך עידון וטיפוח; זה מה שמדעי הרוח מספקים.

כאשר אנו מספרים סיפורים על חייהם של אחרים, אנו לומדים כיצד לדמיין מה יצור אחר עלול להרגיש בתגובה לאירועים שונים. במקביל, אנחנו מזדהים עם היצור האחר ולומדים משהו על עצמנו.

החיים הם יותר מאשר פרנסה, ואם אתה לא נוהג לחשוב על זה, אתה יכול בסופו של דבר למצוא את עצמך בגיל העמידה או אפילו מבוגר יותר ומזועזע מההבנה שהחיים שלך נראים ריקים.

להיות בן אדם טוב זה להיות בעל סוג של פתיחות לעולם, היכולת לסמוך על דברים לא ודאיים שאינם בשליטתך שיכולים להוביל אותך להתפרקות.

כבני אדם, אנחנו צריכים להיות פגיעים. אל לנו לנסות לומר שאנחנו יכולים להיות עצמאיים או לעשות כל מה שצריך לחיים טובים בעצמנו, כי אנחנו זקוקים לאנשים אחרים.

לדעת עוד:

דמוקרטיה רגישה: למה משמש הלב בפוליטיקה ע"פ מרתה נוסבאום

מוסריות שברירית: מרתה נוסבאום על אי-ודאות בבחירות אתיות

איך תורמים מדעי הרוח לאזרחות דמוקרטית טובה יותר?