מושגים במנהל עסקים: הודעה על אספה כללית – הגדרה

מושגים במנהל עסקים:  הודעה על אספה כללית   – הגדרה

הגדרה זו של המונח הודעה על אספה כללית היא חלק ממאגר המושגים והמונחים במנהל עסקים וכן חלק ממאגר הסיכומים במנהל עסקים באתר, סיכום הקורס דיני תאגידים. השימוש בהגדרות הינו למטרות אקדמיות בלבד.

הודעה על אספה כללית – Notice of Meeting to Stockholder – הזמנה פורמאלית, הנשלחת ע"י מזכיר החברה לכל מי שזכאי להשתתף באספה כללית של חברה. הזמנות יש לשלוח לכל חבר בחברה – לכל בעלי המניות. אלא אם כן נקבעו בתקנות הוראות אחרות. יש תקנות שקובעות כי אין לשלוח הודעות לחברים שלא סילקו את כל דרישות התשלום על חשבון המניות, או לבעלי מניות בכורה. אם יש בחברה בעלי מניות למוכ"ז, או ציבור שמניותיו מוחזקות באמצעות חברה לרישומים, מותר לפרסם את ההזמנה בעיתון. המועד למתן ההודעה הוא 21 יום לפני האספה לאספה שנתית ו-14 יום לאספה סטאטוטורית. ניתן לקרוא לאספה תוך פרק זמן קצר שבה יהיו נוכחים כל בעלי המניות, ואלה יחליטו כי הם מוותרים על הצורך במשולח הודעה ואז האספה היא כדין.

עוד דברים מעניינים:

מה ההבדל בין סימפתיה ואמפתיה?

האם זו "אמפתיה" או "סימפתיה" שאתם מביעים? בעוד שרוב האנשים נוטים להחליף ולבלבל במשמעות המילים, ההבדל במנגנון הרגשי שלהן חשוב. אמפתיה, היכולת להרגיש בפועל את מה שאדם אחר מרגיש, שונה