מאמר זה הינו חלק מסיכום הקורס מבוא להיסטוריה מודרנית, פרק המהפכה הצרפתית
נפילת הבסטיליה הייתה אות להתקוממות כללית בכל רחבי צרפת שנמשכה מה-15 ליוני (כלומר למחרת נפילת הבסטיליה) ועד ה-14 לאוגוסט 1789 כאשר לתקופה זאת קוראים "תקופת האימה הגדולה". היה חשש שהאצולה רוצה למגר את המהפכה הצרפתית והיא תמורת כסף שכרה את שירותיהם של כנופיות שודדים שבאופן רנדומאלי מתנפלים על כפרים אונסים בוזזים ורוצחים. דבר זה הביא לעליית מפלס החרדה אצל האיכרים, והם בתגובה יצאו והסתערו על טירות האצילים, על אחוזות האצילים, ביצעו הרס ביזה ואף רצחו את האצילים שלא נמלטו. למעשה מדובר בתקופה של חוסר ביטחון שבה המון זועם משתולל בפריפריה ולאפיזודה הזו של "האימה הגדולה" , יש משמעות חשובה מכיוון שהיא המחישה את הצורך המיידי במיגור הפיאודליזם היות וכולם חששו מפני אותם כנופיות שודדים מדומות. גם כאן למעשה יש אירוע נוסף שבו ההמון הדומם מעורב בתהליכים מהפכניים שעד לתקופת הבסטיליה הוא מחוץ לעניינים. יש הבנה אצל אותם צירים בני המעמד השלישי המהווים את האסיפה הלאומית, שההמון לא יכול לחכות עד שתנוסח חוקה ויש לעשות משהו בכדי להטיב עם פשוטי העם אך לא כולם מעוניינים בכך. הרוב של האסיפה לא סופרים את האיכרים ופשוטי העם, לא שועים לרצונותיהם ולא רוצים להיות משועבדים לתכתיבים של העם עצמו ויש קבוצות רדיקאליות מסוימות בקרב האסיפה הלאומית כגון COLB BRETON -הגרעין של היעקובינים -אנשים שרובם באו מאזור ברטה. הם רדיקאלים בני הבורגנות הזעירה שמעוניינים לפעול למען פשוטי העם מחוסרי הקניין , למגר את המשטר הפיאודלי ולבטל את זכויות היתר שעדיין לא בוטלו בצרפת. אנשים אלה יהפכו בסופו של דבר לסיעה היעקובינית, הם נקראים כך על שם מנזר יעקב הקדוש אשר נתן להם חסות ומשכן קבוע בין כתליו. ביטולו של המשטר הפיאודלי התבצע רק ב-5 לאוגוסט 1789 וכעבור שישה ימים נכנס לתוקפו החוק על ביטול הפיאודליזם. חוק זה ביטל את זכויות היתר האישיות למי שיש לו זכויות יוחסין אישיות. האיכרים הפכו להיות אנשים חופשיים בגופם אבל עדיין נדרשו לשלם כסף עבור הזכות להשתמש בקרקעות כלומר הקרקעות לא עברו לידיהם. המלך לא יכול להתנגד למהלך זה כיוון שהוא חסר כוח ומבודד בורסאי, ואין לו דיביזיות של אנשי אצולה שישמשו לו כקו מגן.