לסיכום: אתר הסיכומים הגדול במדינה

מאגר הסיכומים של אתר טקסטולוגיה מונה נכון להיום כ-8,000 עמודים של סיכומים חינם מסוגים שונים ובתחומים שונות, תקצירי מאמרים וספרים, רשימות מידע ושלל עמודי תוכן. באתר ישנם מספר סוגים של עמודי סיכום שבנויים רובם ככולם באותה מתכונת. החלוקה העיקרית בין סוגי הסיכומים במאגר שלנו היא בין סיכומים לבגרות ולתיכון ובין סיכומים אקדמיים לאוניברסיטה. בתוך כל אחד מהתחומים הללו מחולקים העמודים בין תחומי ידע שונים (רובם ממדעי הרוח והחברה) על פי מקצועות (כמו פילוסופיה, פסיכולוגיה וכו') ואז עמודים של סיכומי קורסים בתוכם (בעיקר במקרה האקדמי כמובן).

הייחוד של שיטת הסיכומים של האתר היא המבנה המבוסס היפרטקסט שלה. מה זה אומר? בכל עמוד סיכום בו אתם נמצאים תמיד יהיו קישורים לעמודים נוספים שעוסקים בהיבטים ונושאים המופיעים בעמוד הסיכום שאתם קוראים באותה רגע. כלומר, הלמידה דרך המאגרים של טקסטולוגיה היא למידה "זורמת" המעבירה אתכם מנושא לנושא בצורה אינטואיטיבית ועל פי העניין שלכם. צורה כזו של בניית סיכומים מחליפה את המגילות המסורתיות ומאפשרת מעבר מנושא לנושא, להרחבה ולהגדרה, בהינף אצבע. הסידור הזה של הסיכומים הוא גם מאוד נוח כאשר למשל קוראים סיכום מסוים ונתקלים במושג עליו מציע קישור הרחבה והעשרה, מה שמאפשר למידה מקבילה דרך כמה עמודי סיכום שונים שפתוחים בדפדפן זה בצד זה.

כאמור לעיל, מאגר עמודי הסיכום באתר כולל שני סוגים עיקריים של סיכומים: לבגרות ולאוניברסיטה. כולם כמובן בחינם. חלק הסיכומים לתיכון ולבגרות כולל מאגרי סיכומים בתחומים עיקריים הנלמדים בתיכונים ושעליהם נבחנים בבחינת הבגרות. האתר נכון להיום כולל סיכומים לבגרות בתנ"ך, ספרות, היסטוריה, אזרחות, פסיכולוגיה ומחשבת ישראל.

חלקו האחר והגדול יותר של המאגר כולל סיכומים אקדמיים בשלל תחומים, בעיקר מדעי הרוח והחברה. הסיכומים לאוניברסיטה בנויים על פי תחומי ידע שונים כמו פילוסופיה, סוציולוגיה, מדעי המדינה, פסיכולוגיה, יהדות, תקשורת ועוד רבים. בתוך כל אחד מהתחומים הללו תמצאו מאגרי סיכום הבנויים על פי קורסים שונים (למשל: מבוא לסוציולוגיה, פילוסופיה יוונית מתאלס עד אריסטו, היסטוריה פוליטית של אירופה וכו') וכן סיכומים על פי מוסדות כמו למשל האוניברסיטה הפתוחה. היתרון של מבנה הסיכומים של האתר הוא בכך שהוא מאפשר גלישה בין חומרי קורס אחד וקורס אחר לשם העשרה והשוואה.

אנו עושים מאמץ להעלות לרשת סיכומים כמה שיותר מגוונים וכמה שיותר איכותיים בעבור כלל הלומדים וכלל בעלי העניין בהעשרה, העמקה והרחבת אופקים והכל בחינם. אנו תמיד שמחים להצעות, עמודי סיכומים, שאלות וכו' וניתן ליצור עמנו קשר דרך לשונית "צור קשר" כאן למעלה. אנו מקווים כי הסיכומים מועילים לכם בלימודיכם אך מזכירים תמיד כי סיכומים אינם תחליף ללמידה של החומר עצמו והכרות עם תכניו, והם צריכים לשמש אך ורק לשם חזרה לקראת מבחן. בהצלחה!

ויש לנו גם עוד הרבה דברים ללמוד:

5 הוגות פמיניסטיות חשובות שצריך להכיר

מה אומר (ומה לא אומר) עקרון שלטון העם בדמוקרטיה

אוסף סיפורי זן יפים

העולם שמאחורי הציור "עולמה של כריסטינה"

ללמוד טוב יותר:

לקבל השראה:

להפעיל את הראש:

להשתפר: