תלות גומלין מורכבת (כלכלית) – סיכום

מבוא ליחב"ל: תלות גומלין מורכבת (כלכלית)

מתוך: מבוא ליחסים בינלאומיים – סיכומים

תלות גומלין מורכבת- (כלכלית)- הזרם המוסדי של הניאו-ליברליזם בסה"כ מתמקד בשחקן המדינתי והמוסדות הבינ"ל מספקים להם מסגרת שבהם הם יכולים להסדיר את היחסים בניהם. תיאוריית תלות הגומלין המורכבת- זה לא רק מדינות. פוליטיקה עולמית היא יותר מורכבת, יש שחקנים לא מדינתיים. הם ידגישו בראש ובראשונה את תפקידם של התאגידים הכלכליים.

אלה לא סתם שחקנים לא מדינתיים חזקים אלא שחקנים לא מדינתיים חזקים שהם חוצי גבולות. התאגידים הכלכליים הללו וארגונים אחרים פועלים ברשת שלמה של יחסים. רשת כ"כ מורכבת שהיא מכוננת בניהם תלות גומלין. ז"א שאם שחקן אחד נופל- כך גם השני ולהיפך. המוני שחקנים בזירה הבינ"ל שפועלים ותלויים אחד בשני. הרווחים וההפסדים שלהם לא נמצאים בריק.

זה מפלס תת מדינתי, כולל פרטים, תאגידים וחברות, ארגונים לא ממשלתיים.

תלות הגומלין המורכבת שנוצרה היא חשובה כי היא מחוללת אינטרסים משותפים. אינטרסים כלכליים שידחפו לעבר שיתוף פעולה. הם טוענים שהדבר הכי רע לעסקים- מלחמה.

מדינות הן אלה שנלחמות אחת בשנייה אבל אם אנחנו מסתכלים על האופן שבו הכלכלה הבינ"ל עובדת אנחנו לא יכולים להימנע מהמסקנה שהמדינות מושפעות האינטרסים של אותם חברות כלכליות. ז"א אם מלחמה עם סין לא טובה למייקרוסופט הם יפעילו לחץ על הממשלה שלא תהיה מלחמה כזו. ככל שתלות הגומלין בניהם היא חזקה יותר נראה פחות מלחמות. שת"פ הוא טוב לעסקים.

ללמוד טוב יותר:

לקבל השראה:

להפעיל את הראש:

להשתפר: