8 ציטוטים מרגשים של יצחק רבין

יצחק רבין ז"ל, מפקד פלמ"ח, רמטכ"ל, מדינאי גדול ואדם שסיים את חייו בנסיבות טראגיות לו ולמדינת ישראל. רבין לא היה אדם של מילים רבות אך כאשר הוא כן דיבר היו דבריו חדים ורהוטים. כחלק מהמורשת שלו הותיר רבין אחריו אימרות וציטוטים שימשיכו ללוות אותנו.

 

אל תקבלו מוסכמות קיימות, לא בחברה, ולא בתחומים אחרים. החברה צריכה לדעת להשתנות. חברה או מדינה שלא משתנה – מתנוונת. המציאות איננה מה שהיה לפני חמישים שנה. ואם יש משהו שצריך לייחד נוער – זו מרדנות נגד מוסכמות. לא מרדנות לשם מרדנות, אלא מרדנות לשם שינוי. קיימו את אשר ראוי לקיים, שנו את אשר ראוי לשנות, והרבה דברים דורשים שינוי

(לעוד ציטוטים יפים על חינוך)

 

אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית. יש לגנות אותה, להוקיע אותה, לבודד אותה.

(מתוך נאומו האחרון של רבין דקות לפני ההתנקשות בחייו)

ביטחון איננו רק הטנק, המטוס וספינת הטילים. ביטחון הוא גם, ואולי אף קודם כול האדם – האדם, האזרח הישראלי. ביטחון הוא גם החינוך של האדם, הוא הבית שלו, הוא הרחוב והשכונה שלו, הוא החברה שבתוכה צמח. וביטחון הוא גם התקווה של האדם.

 

האדם אינו פלדה. הוא לב ונשמה, הוא בוכה וצוחק. הוא אוהב וכואב. הוא מסתער ונפצע וזועק. האדם הוא אדם.

 

כאן בארץ־ישראל חזרנו ובנינו עם. כאן בארץ־ישראל הקמנו מדינה. ארצם של הנביאים, זו שהנחילה לעולם את ערכי המוסר, המשפט והצדק והושבה אחרי אלפיים שנות גלות לבעליה החוקיים, בני העם היהודי ועל אדמתה בנינו בית לאומי ומדינה לתפארת. אולם לא חזרנו אל ארץ ריקה.

 

 

די לדם ולדמעות. די. אין בנו שנאה כלפיכם, אין אנו תאבי נקמה. אנו כמוכם: אנשים שרוצים לבנות בית, לטעת עץ, לאהוב ולחיות לצדכם בכבוד, באהדה, כבני אדם, כבני חורין

 

ירושלים שלי היא מוקד געגועיו ומחוז חלומותיו של העם היהודי. היא החלום – להגיע

 

לא תמיד נמצאים אנשים שיש להם את העוז, את המחשבה, את היכולת, לשנות דברים, לשנות מוסכמות, ליצור מציאות חדשה!

 

עוד דברים מעניינים:

17 ציטוטים מלאי אמת של מנהיגים גדולים ומנהיגות מרשימות

מה הבעיה עם שחיתות שלטונית?

9 ציטוטים מפורסמים של דוד בן גוריון (ועוד כמה שכדאי להכיר)