קראטוס: אל הכוח והעוצמה

קראטוס הוא דמות מעניינת במיתולוגיה היוונית. מוסכם במידה רבה שהוא אל הכוח והעוצמה, אך ישנם סיפורים סותרים על כמעט כל שאר הפרטים עליו.

במיתוסים רבים, קראטוס מכונה בנו של הטיטאנים פאלאס וסטיקס. זה יהפוך את קראטוס לקרוב משפחה של האלים האולימפיים , אך לא לאחד מהם. הוא מכונה לעתים קרובות אחיהם של עוד כמה דמויות המייצגות כוח וקרב – נייקי , אלת הניצחון, ביה, אלת הכוח והאלימות, וזלוס, אל הקנאות. בצורה זו, קראטוס נתפס כבן לוויה של זאוס ושומר כס מלכותו.

בכמה מיתוסים אחרים, קראטוס נתפס כאחד מילדיו הרבים של זאוס . במקום להיות אחד מבני גילו של זאוס, הוא אלוהים, בנו של זאוס ואישה בת תמותה ללא שם.

מכיוון שהוא אינו אחד מהאלים בעלי תחום עיקרי, קראטוס נתפס בדרך כלל כמשרת של אל אחר וקוראים לו בשיתוף עם אחד מאחיו. למעשה, הופעתו המוכרת ביותר של קראטוס במיתוס כוללת גם את אחותו ביה: לאחר שפרומתאוס גונב אש מהאלים, הוא נידון להיות כבול לסלע ומעונה לנצח נצחים. ביה וקראטוס משתמשים בשרשראות שחושלו על ידי האל הנפח הפייסטוס כדי לקשור את הטיטן השבוי, והם מוציאם לפועל את נקמתו.

תפקידו של קראטוס כאל כוח ועוצמה לא היה מוגבל רק בשדה הקרב, אלא הוא מזוהה בדרך כלל עם אלימות. הוא אחד מהאלים היווניים הרבים שנראה כי קיים כרעיון יותר מאשר כדמות במיתוסים, וזה לא נדיר לראות את שמו מבלי לראות את דמותו מופיעה בפועל.

ראו גם: רשימת האלים במיתולוגיה היוונית

קשרי הון-סגנון: הביטוס והון תרבותי

כיצד הסגנון שלנו משפיע על המעמד החברתי שלנו ועל סיכויי ההצלחה שלנו בחיים? על הקשר בין מושג ההון התרבותי ו"הביטוס" אצל בורדייה

מבוא קצר למחשבה של חנה ארנדט

מבוא קצר להגותה של חנה ארנדט עם ביוגרפיה, קישורים למאמרים, ציטוטים וסקירה של ספרי חנה ארנדט כמו "יסודות הטוטליטריות" ו"אייכמן בירושלים"

עוד דברים מעניינים: