היום בהיסטוריה: המייפלאוור יוצאת אל העולם החדש (16.9.1620)

ה-16 בספטמבר, 1620:

102 גברים נשים וילדים היו על סיפונה של ה"מייפלאוור" כאשר היא הרימה את מפרשיה מנמל פלימות' באנגליה ושמה פעמיה מערבה אל העולם החדש – אמריקה.

המתיישבים החדשים לעתיד תכננו להגיע לוירג'יניה שם הם קיבלו אישור מיוחד על ידי הכתר הבריטי להקים יישוב חדש. אולם ים קשה וטעויות ניווט הביאו לכך שבסופו של דבר המייפלאוור סטטה בכ-800 ק"מ ממסלולה המתוכנן. לא שזה שינה הרבה למתיישבים שלאחר 68 ימים של מסע מפרך שמחו מאוד לגעת באדמה יבשה במה שמוכר כיום כ-"קייפ קוד", מסצ'וסטס. לאחר שהטילו עוגן במפרץ פרובינסטאון יצאו הקפטן מיילס סטנדיש וחבורת גברים על מנת לחקור את הארץ ולאתר מקום מתאים לבניית יישוב.

במהלך העדרותם של הגברים ילדה נוסעת הספינה בשם סוזנה וייט בן בשם פרגרין שהיה לילד הלבן הראשון שיוולד בניו-אינגלד, עוד לפני שבכלל הייתה ניו-אינגלד. אביו של פרגרין, וויליאם וייט, לא זכה ליהנות יותר מידי זמן מהבן והארץ החדשים שלו שכן הוא מת במהלך החורף שבה לאחר מכן. הוא כמובן לא היה החלל היחיד, במהלך השנה הראשונה להתיישבות הבריטית בניו-אינגלנד מתו למעלה ממחצית המתיישבים שהגיעו על המייפלאוור. אך עם הזמן הצליחה המושבה הקטנה להתמקם ולהעמיד יבולים יפים ומבטיחים. הכלכלה המקומית גדלה לאיטה, מה שמשך עוד הרפקתנים ופליטים לאזור וכך עד 1640 מנתה האוכלוסיה במקום כ-3,000 איש ומכאן ואילך רק הלכו המתיישבים הלבנים באמריקה והתרבו. והשאר, כמובן, היסטוריה.

עוד דברים מעניינים: