סיכומים לבגרות בספרות קיץ 2014

בעמוד זה תמצאו מאגר של סיכומים בספרות לקראת בחינת הבגרות במועד קיץ 2014 תשע"ד (וכן מועד חורף תשע"ה). הסיכומים המופיעים כאן מבוססים על תוכנית ההוראה ("הלימה", לשעבר מיקוד) של לבחינת הבגרות בספרות מועד קיץ 2014 תשע"ד. הסיכומים מסודרים על פי נושאי הלימוד השונים של תוכנית הלימודים בספרות ובכל עמוד תמצאו קישורים לעמודי סיכום של היצירות השונות הנלמדות לקראת בחינת הבגרות בספרות. לא כל היצירות הנלמדות לקראת בחינת הבגרות מופיעות באסופת הסיכומים להלן אך רבות כן ואנו מקווים כי תמצאו בסיכומים שימוש ראוי. למאגר המלא פנו אל עמוד הסיכומים בספרות שלנו כאן באתר. למיקוד של בחינות בגרות נוספות במועד קיץ 2014 ומועדים אחרים פנו אל עמוד סיכומי מיקוד לבגרות שלנו.

לסיכומים מעודכנים בספרות ראו: בגרות בספרות קיץ תשע"ו 2016 (תוכנית ישנה ותוכנית חדשה)

פרק השירה

בבחינת הבגרות בספרות במועד קיץ 2014 נלמדים סה"כ 16 שירים: ארבעה שירים משירת ימי הביניים, ארבעה שירים של חיים נחמן ביאליק, ארבעה שירים מן המחצית הראשונה של המאה ה-20 וכן ארבעה שירים מהמחצית השנייה של המאה ה-20. את מיקוד השירים הנלמדים לקראת הבגרות בספרות בקיץ 2014 תוכלו למצוא בעמוד: שירים לבגרות בספרות קיץ 2014. על מנת לראות את סיכומי כל השירים באתר תוכלו לפנות אל פרק השירה.

סיפור קצר

בפרק הסיפור הקצר בבחינת הבגרות בספרות במועד קיץ 2014 ילמדו שישה סיפורים קצרים: שני סיפורים של ש"י עגנון, סיפור עברי מהמחצית הראשונה והשנייה של המאה ה-20 וכן שני סיפורים מתורגמים. את מיקוד הסיפורים הקצרים לקראת בחינת הבגרות בספרות בקיץ 2014 תוכלו למצוא בעמוד: סיפור קצר לבגרות בספרות קיץ 2014. את כל סיכומי הסיפורים הקצרים תוכלו למצוא בעמוד הסיפור הקצר במאגר הסיכומים בספרות שלנו.

רומן ונובלה

בתוכנית הלימודים בספרות יש ללמוד לפחות רומן עברי אחד ורומן מתורגם אחד על פי רשימת ההוראה של משרד החינוך, או רומן אחד ונובלה אחת. את רשימת כל הרומנים והנובלות תוכלו למצוא באתר משרד החינוך וכאן תמצוא סיכומים של היצירות הבאות: קאטרינה / אהרון אפלפלדהזקן והים \ ארנסט המינגוויקופסה שחורה \ עמוס עוזהתפסן בשדה השיפון \ סלינג’רחצוצרה בואדי – סמי מיכאלכל החיים לפניו – אמיל אז’אר

דרמה

בפרק הדרמה בחומר הלימוד לקראת הבגרות בספרות בקיץ 2014 יש ללמוד מחזה קלאסי (טרגדיה יוונית או טרגדיה של שייקספיר) אחד ומחזה מודרני אחד. ראו רשימה מלאה באתר משרד החינוך.  כאן באתר תוכלו למצוא סיכומים של אנטיגונה \ סופוקלסחפץ \ חנוך לויןרכוש נטוש \ שולמית לפידביבר הזכוכית-טנסי וויליאמס.

ספרי קריאה

תוכנית הלימודים בספרות לבגרות בקיץ 2014 מחייבים קריאה של 5 ספרי קריאה שמתוכם נלמדים בכיתה 3.

הערה חשובה: סיכומים אינם מהווים תחליף להכרות מעמיקה עם חומר הלימוד ובמקרה של ספרות אינם מהווים חלופה להכרות עם היצירות עצמן. השימוש בסיכומים באתר מותאם לחזרה בלבד לקראת בחינת הבגרות והאחריות על השימוש בהם הינה על הלומד בלבד. אנו מאחלים לכם הצלחה בבחינת הבגרות בספרות במועד קיץ 2014 תשע"ד ומקווים כי חומרי המיקוד עזרו לכם.

אולי תוכלו להעזר גם ב:

מיקוד לבגרות קיץ 2014 תשע"ד

סיכומים לבגרות בהיסטוריה א' – קיץ 2014

סיכומים לבגרות בהיסטוריה ב' – קיץ 2014

סיכומים לבגרות בתנ"ך קיץ 2014

סיכומים לבגרות באזרחות קיץ 2014

 

הכסף או החיים: כמה זה "מספיק"?

כמה כסף זה מספיק בכדי לחיות חיים מאושרים? אם התשובה היא "עוד" אז אין לכם סיכוי, אבל מבט אחר על העבודה והקניות יכול לשנות את זה.

חמש תיאוריות מנהיגות קלאסיות

חמש תיאוריות קלאסיות שמנסות להסביר מהי מנהיגות ומה הופך אדם למנהיג. האם מנהיגות היא תכונה מיוחדת, הקשר מסוים, תלות או עניין של כוח?

עוד דברים מעניינים: