הסיבות לכניסת ארה"ב למלחמת העולם הראשונה

הסיבות לכניסת ארה"ב למלחמת העולם הראשונה

  1. במלחמת העולם הראשונה יש רק קרב ימי אחד גדול למרות שמרוץ החימוש החל דווקא בספינות. קרב זה מתרחש בין גרמניה לבריטניה ובו בריטניה מנצחת "ניצחון טכני" וזה גורם לגרמנים להחזיר את הצי שלהם לנמל ולא להשתמש בו יותר עד סוף המלחמה. הגרמנים מנסים לפגוע במאמץ המלחמתי הבריטי ע"י צוללות, לא בצורה ישירה אלא דרך פגיעה באוניות אספקה ושירות בריטיות. לצוללות קשה מאד להבחין במי הן פוגעות וככל שמלחמת הצוללות של הגרמנים היא פחות ופחות מרוסנת, הם פוגעים לעיתים בספינות אמריקאיות ולכן ברור שארה"ב תיכנס למלחמה.
  2. אפשר היה לצפות שאחרי שווילסון נבחר בפעם השנייה, תיכנס ארה"ב למלחמה שכן כל נשיא בארה"ב , בקדנציה השנייה שלו רוצה להשאיר חותם בהיסטוריה.
  3. הבריטים פיברקו את "מברק צימרמן" שהיה כביכול מברק ששלחה גרמניה למקסיקו שבו היא מכריזה שתסייע לה לזכות מחדש בגבולותיה בטקסס. הבריטים העבירו את המברק לארה"ב, דבר שדירבן אותה להיכנס למלחמה.

*גרמניה ואוסטרו הונגריה הן קיסרויות ואילו צרפת ובריטניה הן דמוקרטיות ולכן ברור שארה"ב תתמוך במדינות הדמוקרטיות ולא בקיסרויות.

***ANZAC- כוחות אוסטרליים וני זילנדים שהשתתפו במלחמה בקרב גליפולי בשיתוף עם הבריטים. גליפולי הוא אי קטן ששולט על מיצרי הדרדנלים שהם מיצרים המחברים בין הים התיכון לים השחור לכיוון רוסיה. הייתה למיצרים אלו חשיבות גדולה מאד באפשרות מעבר אספקה לרוסיה שכן רוסיה אז הייתה מדינה לא חזקה והייתה זקוקה לאספקה של סחורות. הקרב היה ארוך מאד, נכשל ולא מתאפשר מעבר של סחורות דרך הים השחור. אם הבריטים היו משקיעים בקרב זה יותר והיו מצליחים להעביר אספקה לרוסיה, יכול להיות שהצבא הרוסי לא היה קורס ואז מהפכת 1917 לא הייתה מתחוללת.

 ראה גם: כניסת ארצות הברית אל מלחמת העולם הראשונה

מבוא היסטורי לפוליטיקה בת זמננו – סיכומים

ללמוד טוב יותר:

לקבל השראה:

להפעיל את הראש:

להשתפר: