היסטוריה פוליטית של זמננו: כניסת ארצות הברית למלחמת העולם הראשונה

היסטוריה פוליטית של זמננו: כניסת ארצות הברית למלחמת העולם הראשונה

היסטוריה פוליטית – סיכומים

סיכומים אקדמיים

כניסתה של ארצות הברית אל מלחמת העולם הראשונה הייתה ככל הנראה האירוע ששינה את מהלכה של המלחמה וקבע במידה רבה את תוצאותיה. הכניסה של ארצות הברית למלחמת העולם הראשונה תלויה בהרבה משתנים שונים שהובילו בסופו של דבר להחלטה של ארצות הברית לקחת חלק במלחמת העולם הראשונה.

המשתנה הבולט שגרם לכניסתה של ארצות הברית אל מלחמת העולם הראשונה: מלחמת הצוללות שניהלה גרמניה. הגרמנים הפסיקו להיות ג'נטלמנים כי ראו שהבריטים מתחילים להתגונן. לבסוף החלו להטביע גם אוניות ניטרליות לגמרי של מדינות שלא היו מעורבות במלחמת העולם הראשונה. האמריקאים המשיכו ליסוע לאירופה, וב-1915 הוטבעו שתי אוניות שהיו עליהן הרבה אזרחים אמריקאים: הלואוזיטניה (ועוד אחת). הדבר גרם לשינוי בדעת הקהל האמריקאי, למרות שעדיין לא רוצים להיכנס למלחמה. שוב ווילסון נבחר על תקן של ניטרליות (1916). הניטרליות פועלת לטובת האמריקאים: הבריטים נחלשים כמעצמה הכלכלית הראשונה בעולם והאמריקאים יכולים להיכנס לאיזורי השפעה. בינתיים ארה"ב יכולה לסחור עם כולם.

לכן, ישנם משתנים נוספים המסבירים את הכניסה של ארצות הברית למלחמת העולם הראשונה.

ההדרדרות של צרפת לקראת 1917. רואים שישנה סכנה שגרמניה תנצח, אותה גרמניה שהרגה אזרחים אמריקאיים.

המהפכה הראשונה ברוסיה. פוליטית מתנהלת על פרשה אחת: האם שוב, רוסיה תתמוטט וגרמניה תנצח במלחמה.

מברק צימרמן. טריגר רציני לכניסה. שר החוץ הגרמני, שולח מברק לשגריר גרמניה במקסיקו, כששם יש מהפכה. ההוראות במברק שהבריטים מצליחים ליירט אותו – לבחוש במקסיקו כך שתיצור צרות לארה"ב והיא לא תיכנס למלחמה.

כלומר, הכניסה של ארצות הברית אל מלחמת העולם הראשונה היא לא תהליך חד-משמעי אלא build up של סיבות שונות. נראה שהדבר העיקרי הוא שאמריקאים מרגישים בשלב מסוים שהגרמנים הולכים לנצח במלחמה, רואים כמה המאמץ של הבריטים גדול מנגד, והדבר לא כדין מבחינתם.

כשארצות הברית נכנסת אל מלחמת העולם הראשונה ב-1917 הגרמנים כבר החלו בהתקפה רבתי שהיתה אמורה לכבוש את פריז. חיל המשלוח האמריקאי למעשה עצר את הגרמנים מאוד קרוב לפריז.

ללמוד טוב יותר:

לקבל השראה:

להפעיל את הראש:

להשתפר: