הסיפור הנוצרי – סיכום

עיקרי הסיפור הנוצרי

כתבי הקודש מורכבים מהברית הישנה (התנ"ך), הברית החדשה והספרות החיצונית לברית הישנה. סיפור חייו של ישוע מסופר בארבעת ספרי הבשורה: הבשורה עפ"י מתי, מרקוס לוקאס ויוחנן. הבשורות נכתבו לאחר מותו של ישוע.

השלב הראשון- רוח הקודש נחתה על מרים בנצרת אך בשל מפקד האוכלוסין בירושלים ישוע נולד בבית לחם. באותה תקופה היה יוחנן המטביל מכפר על חטאי אנשים בהטבלתם במי הכינרת. בזמן ההטבלות מגיע ישוע להיטבל אצל יוחנן וכשהוא נטבל בעצמו נפתחים השמים ורוח הקודש נופלת על ישוע בדמות גשמית של יונה-מכאן הדימוי של היונה כרוח הקודש.

השלב השני– מרגע הטבלת ישוע מתחיל השלב בו ישוע מסתובב בארץ ומרפא אנשים. בנוסף לריפוי הוא מטיף לחזרה בתשובה ונגד דרכי הכוהנים המבזים את בית המקדש ואת אלוהים. אט אט נוצרת סביבו קבוצת מעריצים ותלמידים.

מתוך עדת התלמידים בוחר ישוע את 12 השליחים אשר ילוו אותו בהמשך חייו ויפיצו את תורתו ודבריו לאחר מותו.

הטרנספיגורציה– ישוע לוקח את פטרוס, יעקב ויוחנן להר גבוה (הר תבור) ומשתנה לעיניהם. פניו זהרו כשמש ובגדיו הלבינו באור ולפתע נראו משה ואליהו. אלוהים מדבר בפני הנוכחים כי ישוע הוא בנו ולו צריך לשמוע.

השלב השלישי- העליה לירושלים ומותו של ישוע. בפסח עולים ישוע והתלמידיו לרגל לירושלים. ישוע יודע שהיהודים הוציא עליו חוזה הסדרה. רכוב על חמור, נכנס ישוע לירושלים וחוגג איתם את חג הפסח. במהלך הסעודה אומר ישוע כי אחד השליחים יבגוד בו. ואכן יהודה מוכר את ישוע תמורת 30 כיכרות זהב.

  • יהודה מתחרט אח"כ ומבקש לכפר על העוול. מאחר וחרטתו אינה מתקבלת הוא תולה עצמו.
  • ישוע נלקח אל הכהן היהודי הגדול והוא זה שלוקח אותו לנציב פונטיוס פילאטוס.
  • היהודים משכנעים את הרומאים כי ישוע הוא סכנה לשלטון וכי מטרתו להוריד את השלטון הרומי.
  • פילאטוס נותן ליהודים את האופציה לשחרר את ישוע, ומשלא רצו לשחררו אמר פילאטוס :"דמו עליכם ועל ראשכם".
  • ישוע מולקה ונזר קוצים נתלה על ראשו. ב-ויה זה לה רוזה גורר ישוע את צלבו עד לגבעת הצלב ושם הוא נצלב מספר שעות עד אשר מת (שישי בצהריים).
  • ישוע מורד מהצלב ונקבר בכנסיית הקבר (תיקרא כך לימים…) לפני כניסת השבת.
  • ביום ראשון ניגשות שלוש נשים ביניהן מריה מגדלנה ורואות את הקבר פתוח.
  • לפי הכתובים, מטייל ישוע במשך 40 ימים בארץ ורק אח"כ הוא עולה לשמיים.

ראה גם: אמנות נוצרית, הדוגמה הנוצרית

ללמוד טוב יותר:

לקבל השראה:

להפעיל את הראש:

להשתפר: