בגרות בהיסטוריה חורף תשע"ה 2015 – סיכומים ומיקוד

עמוד זה אינו מעודכן! לסיכומים מעודכנים לבגרות בהיסטוריה בשנה"ל הנוכחית

כאן תמצאו מאגר של משאבים וסיכומים על פי מיקוד חומר הלימוד של תוכנית הלימודים לבגרות בהיסטוריה במועד חורף תשע"ה 2015. הסיכומים וחומרי הלימוד של המיקוד מתייחסים הן לבחינת הבגרות בהיסטוריה א' והן לבגרות בהיסטוריה ב'. הסיכומים באתר מבוססים על סיכומי תלמידים ומורים לקראת בחינת הבגרות. המיקוד מבוסס על המידע שפרסם משרד החינוך באינטרנט והוא אינו מהווה תחליף למידע רשמי שנמסר לתלמידים על ידי המורים.

תוכלו לעיין בעמוד הראשי הכולל את כל המשאבים ומקורות המידע בהיסטוריה לקראת הבגרות בהיסטוריה. מיקודים נוספים בהיסטוריה ובמקצועות אחרים ניתן למצוא בעמוד סיכומי מיקוד לבגרות  כאן באתר.

 

בגרות בהיסטוריה א'

חלק א' של הבגרות בהיסטוריה נלמד בדרך כלל במהלך כיתה י'. החומר של חלק הבחינה הזה כולל את התקופה של שיבת ציון עד בית שני וחורבן בית המקדש ואת התקופה של ראשית הלאומיות עד מלחמת העולם הראשונה. כאן תוכלו למצוא את העמוד הראשי של הבגרות בהיסטוריה א’ הכולל סיכומים, מיקוד ושאלות של מועדים שונים. כמו כן תוכלו לפנות ישירות אל העמוד סיכומים לבגרות בהיסטוריה א’ –מיקוד חורף תשע”ה 2015 לחומרים רלוונטיים למועד הקרוב.

פרקי הלימוד הנכללים במיקוד הבגרות בהיסטוריה א' חורף תשע"ה 2015 (כל קישור מוביל לעמוד המכיל את המיקוד והסיכומים של הפרק הרלוונטי)

*(שימו לב, מדובר רק בפרקים להם מופיעים סיכומים באתר, ולא כל הפרקים. לחומר המלא ראו עמוד "סיכומים לבגרות בהיסטוריה א' מיקוד חורף תשע"ה 2015 לעיל)

יהודה בתקופה הפרסית

ממדינה חשמונאית עצמאית לכיבוש רומי וחורבן בית המקדש

 בין ייאוש לבניה: מירושלים ליבנה

מאפייני תופעת הלאומיות המודרנית ותנועת הלאומיות באירופה במאה ה-19

התנועה הלאומית היהודית המודרנית ומאפייניה העיקריים

השוואה בין התנועה הציונית בראשית דרכה לבין תנועות לאומיות

דפוסי הפעילות של התנועה הציונית בגולה ובארץ-ישראל

בגרות בהיסטוריה ב'

חלק ב' של בחינת הבגרות בהיסטוריה נלמד בדרך כלל במהלך כיתה י"א. תוכלו לפנות אל העמוד ראשי של הבגרות בהיסטוריה ב’ הכולל מיקוד, סיכומים וכן שאלות לדוגמא של מועדים שונים. בנוסף תוכלו לפנות ישירות אל העמוד סיכומים לבגרות בהיסטוריה ב’ –מיקוד חורף תשע”ה 2015 לחומרים הנכללים במועד הקרוב.

פרקי הלימוד הנכללים בחומר הלימוד לקראת מועד חורף תשע"ה 2014

*(שימו לב, כאן נמצאים רק בפרקים להם מופיעים סיכומים באתר. לחומר המלא ראו עמוד "סיכומים לבגרות בהיסטוריה א' מיקוד חורף תשע"ה 2015 לעיל)

גרמניה 1933-1939

ראשית מלחמת העולם השנייה עד מבצע ברברוסה והמדיניות כלפי היהודים באזור הכיבוש .

המלחמה העולמית והפתרון הסופי

המאבק להקמת המדינה ומלחמת העצמאות בשנים 1945-1949

מדינת ישראל במזרח התיכון 

עליה, קליטה ועיצוב החברה והתרבות במדינת ישראל 

בהצלחה בבגרות!

עוד דברים מעניינים:

מה ההבדל בין סימפתיה ואמפתיה?

האם זו "אמפתיה" או "סימפתיה" שאתם מביעים? בעוד שרוב האנשים נוטים להחליף ולבלבל במשמעות המילים, ההבדל במנגנון הרגשי שלהן חשוב. אמפתיה, היכולת להרגיש בפועל את מה שאדם אחר מרגיש, שונה