מאגר סיכומים במדעי המדינה

מאגר סיכומים במדעי המדינה

להלן תמצאו אסופת סיכומים בתחומי מדעי המדינה השונים. הסיכומים במדעי המדינה כאן בנויים במבנה של עמוד מרכזי של כל קורס המקשר אל הנושאים השונים שלו שגם מקושרים בניהם בכדי לאפשר למידה נוחה. הסיכומים נאספו מקורסים ופקולטות שונות של מדעי המדינה. כאן תוכלו לקרוא גם על לימודי מדע המדינה.

הסיכומים כוללים את הקורס מבוא למדע המדינה שמציע פריסה ראשונית של תחומי העיסוק של מדעי המדינה וגישות עיקריות בחקר מדעי המדינה (כאן תוכלו למצוא גרסה נוספת של מבוא למדעי המדינה. מבוא למדעי המדינה מציג גישות במדע המדינה ומציע תמונה של מדע המדינה במאה ה-20 כמו גם זרמים במדעי המדינה וכן במחשבה מדינית.

מבוא לתורת המידות והמדינה מציג את התחום של מדעי המדינה מהכיוון של הפילוסופיה.

מבוא לפילוסופיה פוליטית מתייחס להגות הפילוסופית המשיקה לתחומי מדעי המדינה בפוליטיקה דרך הפילוסופיה היוונית, המחשבה המדינית בעת החדשה, זרמים מודרניים כמו הליברליזם ועוד.

מבוא למחשבה מדינית ומחשבה מדינית מודרנית הם שני קורסים משלימים הסוקרים את תולדות המחשבה המדינית במדעי המדינה מראשיתה ועד ימינו. מבוא למחשבה מדינית סוקר נושאים כמו המחשבה המדינית בפילוסופיה היוונית או המחשבה המדינית הקלאסית וכן המחשבה המדינית בעולם דובר-הערבית בימי הביניים. מחשבה מדינית מודרנית מתיחה מההמחשבה המדינית בימי הביניים וממשיכה אל ההוגים הבולטים של מדעי המדינה במאות האחרונות ובימינו כמו ג’רמי בנת’אםקרל מרקסאלכסיס דה-טוקווילמונטסקייהמקיאבלי ועוד. ראו גם: תולדות המחשבה המדינית.

מבוא היסטורי לפוליטיקה בת זמננו הוא קורס במדעי המדינה הסוקר התפתחויות פוליטיות בעולם במאות השנים האחרונות עם נושאים כמו רעיון הקדמההלאומיותמלחמת העולם הראשונההמהפכה הקומוניסטית ברוסיההפשיזם האיטלקיהנאציזםהמלחמה הקרה ועוד. גרסא נוספות של סיכומים בקורס:היסטוריה פוליטית של זמננו

מבוא לפוליטיקה השוואתית הוא קורס במדעי המדינה שעוסק במודלים של מדעי המדינה להשוואה בין מסגרות פוליטיות שונות והוא כולל בין היתר מונחי יסוד בפוליטיקה השוואתית, דיון על סוגי משטרים וסוגי דמוקרטיה או משטרים אוטוריטאריים וכן נושאים בני זמננו במדעי המדינה כמו גלובליזציה והמדינה. כמו כן כולל מבוא לפוליטיקה השוואתית נושאים כמו: תרבות פוליטיתפוליטיקה ותקשורת המוניםהשתתפות פוליטיתבחירותמפלגות פוליטיותחוקהבירוקרטיה והמנהל הציבורי שאודותי ניתן לקרוא גם בסיכום הקורס יסודות המנהל הציבורי.

היבטים במדיניות חברתית הוא סיכום קורס נוסף המתייחס אל היבטים שונים של מדיניות חברתית מהפרספקטיבה של מדעי המדינה.

מבוא לתרבות המערב אינו בדיוק קורס במדעי המדינה אך הוא נלמד במסגרת של מדעי המדינה ומסייע בהבנה של הקשר בין מערכות פוליטיות ומערכות תרבותיות בימינו.

מבוא ליחסים בינלאומיים  נותן תשתית ראשונית לבחינת הגישות השונות לתיאור יחסים בין מדינות וגורמים אחרים בזירה העולמית.

מבוא לפוליטיקה וממשל – יסודות הפוליטיקה והממשל והיבטים שונים של סוגיות מדיניות

כמו כן תוכלו למצוא כאן סיכומים במדעי המדינה הקשורים ספציפיים לישראל או לעולם היהודי כמו המחשבה המדינית היהודית או ההגות הציונית לדורותיהחברה ופוליטיקה בישראל והמשק הישראלי. הקורס ערכים בתרבות הישראלית גם הוא אינו קורס במדעי המדינה אך הוא גם רלוונטי לתחום העיסוק של מדעי המדינה בישראל.

ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית הוא קורס הבוחן את שאלת היותה של ישראל גם יהודית וגם דמוקרטית וכאן תוכלו למצוא גם סיכומי מאמרים בקורס.

הקולוניאליזם האירופי הוא קורס העוסק בתולדות השליטה האירופית על מדינות העולם השלישי.

כאן תוכלו למצוא סיכומי מאמרים במדעי המדינה מכל מיני תחומים.

מאגר סיכומים במדעי המדינה

ללמוד טוב יותר:

לקבל השראה:

להפעיל את הראש:

להשתפר: