המדינות הכי המסוכנות בעולם

אפריקה אולי נדמית לרובנו כיבשת מסוכנת עם רמת ביטחון אישי נמוך אך כאשר ניגשים אל הנתונים מגלים כי ללא כל ספק דרום אמריקה היא היבשת המסוכנת בעולם, לפחות לפי מדד שיעור הנרצחים השנתי.

המדינה הכי מסוכנת בעולם במונחי פשיעה אלימה היא אל סלבדור במרכז אמריקה שם כ-83 אנשים מכל 100,000 תושבים מוצאים את מותם בנסיבות אלימות בכל שנה. אחריה ברשימה השכנה מצפון הונדורס עם קצת נרצחים של 56 בשנה לכל 100,000 תושבים. ונצואלה הדרום אמריקאית אף היא מזנבת בהונדורס עם שיעור של 55 נרצחים ואילו המדינות הקאריביות איי הבתולה וג'מייקה נמצאות במקומות הרביעי והחמישי של המדינות הכי מסוכנות בעולם עם שיעורים של 49 ו-47 בהתאמה.

המדינה האפריקאית לסוטו, שכנתה של דרום אפריקה שעוד נגיעה אליה, נמצאת במקום השישי עם שיעור נרצחים שנתי של כ-41 לכל 100,000 תושבים ואחריה אנו חוזרים אל מדינות דרום אמריקה עם בליז, סנט וינסנט והגרדינים וכן סנט קיטס ונוויס במקומות שבע, שמונה ותשע (38, 36 ו-34). דרום אפריקה סוגרת את רשימת עשרת המדינות המסוכנות בעולם עם שיעור נרצחים של 34 לכל 100,000 תושבים.

שלט אזהרה מפני פשיעה בדרום אפריקה

אולם מדד שיעורי הפשיעה והנרצחים הוא לא הדרך היחידה לקבוע מהן המדינות המסוכנות ביותר בעולם, לפחות לא לתיירים. הפורום הכלכלי העולמי פרסם ב-2017 את רשימת המדינות המסוכנות ביותר בעולם לתיירים שכוללת את קולומביה במקום הראשון ולאחריה תימן, אל סלבדור, פקיסטן, ניגריה, ונצואלה, מצרים, קניה, הונדורס ואוקראינה.

ומה המצב בישראל? מקום 168 בעולם בשיעורי רצח (פחות מ-2 מקרי רצח שנתיים לכל 100,000 בני אדם) אך המצב הביטחוני עדיין מבטיח שנמשיך לככב במדורי אזהרות המסע של מדינות העולם וגורם לנו להחשב למדינה שאינה בטוחה לתיירים.

מקור לנתונים: ויקיפדיה

לאן לא ללכת: רשימת הערים המסוכנות בעולם

מדוע דרום אמריקה היא היבשת האלימה ביותר בעולם?

עוד דברים מעניינים:

מה ההבדל בין סימפתיה ואמפתיה?

האם זו "אמפתיה" או "סימפתיה" שאתם מביעים? בעוד שרוב האנשים נוטים להחליף ולבלבל במשמעות המילים, ההבדל במנגנון הרגשי שלהן חשוב. אמפתיה, היכולת להרגיש בפועל את מה שאדם אחר מרגיש, שונה