הלידה של ישו– יצירה על טיח יבש. מרים האם שוכבת מתחת לסככה והילד שנולד הוא ישו. הם נמצאים בבית לחם, יש רועים וכבשים. המלאכים הביאו את הבשורה לרועים שנולד המשיח. גופה של מרים מסובב כלפי ישו ואומנת מגישה לה את הילד. הושתת הידיים של מרים לעבר התינוק נותן תחושה של תנועה. פנייה של מרים מראים כמיהה לתינוק שמביט בה- הפגנה של רגש ועדינות (מחוות קטנות ואינטימיות). גם המלאכים מראים רגש. כל אחד בתנוחה אחרת. יש מלאך מתפלל וידיו צמודות זו לזו- הטכניקה נקראת אקצרה– נתינת עומק, תלת מימדיות, אור וצל. הסככה אשר מכסה את האם ובנה- תלת מימדית. הנוף עדיין לא מתאר את המציאות, אבל יש התקדמות. האנשים שבצד מופנים עם הגב- הסתכלות ממקומו של הצופה- נותן מרחב ועומק מוגדרים ומדויקים. הנוף מבטא ציור דתי. בציור יש גם חמור וסוס שמסמלים את היהדות והפאגניות אשר מכירות באלוהות של ישו (ע"פ הברית החדשה).
בין פמיניזם וקולוניאליזם: ספיבק על אתגרי האישה הלא-מערבית
ספיבק מפגישה את הפמיניזם והפוסטקולוניאליזם בכדי לדבר על מי שחייהן מעוצבים הן על ידי המסורת הפטריארכלית והן על ידי המסורת הקולוניאלית.