מדריך בניית אתרים בחינם: גוגל סייטס

גוגל סייטס הוא שירות של חברת גוגל המאפשר בניית אתרים בחינם לכל צורך ומטרה ומציע פלטפורמה בסיסית ונוחה למדי בעבור בניית אתרים. ההרשמה לשירות של גוגל סייטס היא כמובן בחינם ונעשית דרך חשבון הגוגל (כמו ג'ימייל שלכם). היתרון הגדול של בניית אתר דרך גוגל סייטס הוא ראשית כמובן האפשרות לבנות אתר אינטרנט בחינם. הממשק של גוגל סייטס אינו בהכרח הממשק הכי נוח בעולם וניתן היה לצפות מחברת גוגל למשהו מוצלח יותר, אך ברגע שמבינים אותו אפשר להגיע איתו לתוצאות לא רעות בכלל. לשם השוואה, הממשק של גוגל בלוגר שונה לגמרי והוא לעניות דעתנו טוב ומגוון הרבה יותר אך כמובן שגוגל בלוגר משמש למטרות אחרות מאשר גוגל סייטס.

 

מלבד אי נוחות מסוימת של הממשק חיסרון נוסף של בניית אתרים עם גוגל סייטס הוא האפשרויות המוגבלות יחסית שעומדות לרשותכם (אך זוהי בעייה של מרבית הפלטפורמות של בניית אתרים בחינם). עם זאת בניית אתרים בעזרת גוגל סייטס מאפשרת לבנות אתר בסיסי הכל עמודי תוכן, בין אם תוכן של טקסט ובין אם תוכן של מדיות שונות, יצירת מערכות ניווט נוחות ובחירה בין אפשרויות שונות (אם כי לא רבות מידי) של עיצובים שונים שמתאימים לצרכים שונים של בניית אתרים.

אחד החסרונות הבולטים (אם כי לא בהכרח נוראיים) של בניית אתרים בעזרת גוגל סייטס הוא שם הדומיין. הדומיין של האתר שתבנו בעזרת גוגל סייטס, כל עוד אתם דבקים במטרה של בניית אתר בחינם ולא רוצים אפילו להשקיע כמה דולרים על רכישת דומיין, הוא שם אתר מסורבל למדי שיראה כך:

Sites.google.com/site/?????

כאשר "????" מייצג כמובן את שם האתר שאותו תבחרו. זו לא בהכרח מגרעה רצינית, והיא משותפת למעשה למרבית הפלטפורמות של בניית אתרים בחינם, אך כן כדאי לתת עליה את הדעת כי היא עלולה לסרבל את הגישה אל האתר שלנו, בייחוד אם אנחנו לא בונים על משיכת תנועה דרך קידום אתרים אלא על תנועה ישירה אל האתר שלנו.

להלן תמצאו רשימת מאמרים המכסים את כל מה שאתם צריכים לדעת בכדי לבנות אתר אינטרנט בחינם בעזרת גוגל סייטס:

בניית אתר בחינם בגוגל סייטס: התחלה

בניית אתר בחינם בגוגל סייטס: הממשק

בניית אתר בחינם בגוגל סייטס: עיצוב

בניית אתר בחינם בגוגל סייטס: ניווט

מדריך בניית אתרים בחינם

 

עוד דברים מעניינים:

יהדות ותרבות המחלוקת

האם האמונה של היהדות באמת אחת היא האמונה שכדי להגיע אליה צריך לעמת בין אמיתות מנוגדות? על תרבות של מחלוקת מאברהם אבינו עד חכמי ימינו