מדריך בניית אתרים בחינם: גוגל סייטס – התחלה

בניית אתר אינטרנט בחינם בעזרת גוגל סייטס כמובן מתחילה בהרשמה אל השירות של גוגל סייטס. אם יש לכם חשבון של גוגל (כמו ג'ימייל) אתם רק צריכים להוסיף את השירות של גוגל סייטס על החשבון הקיים שלכם, ובמידה ואין לכם חשבון של גוגל (איך זה יתכן?!) תצטרכו לפתוח אחד ולהצטרף למילארדים שחושפים את עצמם בפני האח הגדול.

בשלב ההרשמה אל גוגל סייטס תצטרכו לבחור כמה מאפיינים של האתר. חשוב לציין כי כמעט כל מה שתבחרו נתון לשינוי לאחר מכן ולכן אין צורך לשבור את הראש כרגע יותר מידי, אך זהו כן הזמן להקדיש זמן ומחשבה בעיקר לשם האתר שלכם ולכתובת שלו.

במעמד ההרשמה לבניית אתר בעזרת גוגל סייטס תדרשו לבחור תבנית (template). המערכת תציע לכם כמה אופציות שונות וניתן לעיין בהן אך מאחר ואפשר לשנות את זה אחר כך אפשר בשלב זה פשוט לבחור בתבנית ריקה.

כמו כן אתם מתבקשים לתת שם לאתר שלכם וכתובת דומיין. שם האתר שלכם הוא השם שיופיע בראש כל העמודים באתר ובתוצאות החיפוש בגוגל ועל כן חשוב מאוד לחשוב על שם שמתאים בדיוק למטרות שלכם. כתובת הדומיין שלכם כאמור תופיע בפורמט של: Sites.google.com/site/?????

גם כאן חשובה מאוד הבחירה של שם הדומיין שלכם והשאיפה הם גם לשם שמעביר את התוכן של האתר שלכם אך יותר חשוב מכך הוא שם דומיין ק-צ-ר!!!

בחירה נוספת במעמד ההרשמה לגוגל סייטס הוא הנושא הגרפי (theme) של האתר שהוא הצבעים ו\או הרקע של האתר. תוכלו לבחור מתוך מגוון האופציות המוצעות לכם אך אין צורך לטרוח כאן יותר מידי כי את הכל ניתן לשנות אחר כך כאשר עובדים על העיצוב של האתר. אופציה נוספת שניתן להכניס היא תיאור האתר (site description) והיא חשובה משום שהיא תופיעה אף היא באתר שלכם וכן תעזור למנועי חיפוש לאפיין את האתר, ועל כן יש להשתמש במילים שמתארות את האתר הן בעבור הקורא והן בעבור מנוע החיפוש של גוגל.

לאחר ההרשמה לגוגל סייטס אפשר להתחיל לבנות את האתר החינמי שלנו.

בניית אתר בחינם בגוגל סייטס

בניית אתר בחינם בגוגל סייטס: התחלה

בניית אתר בחינם בגוגל סייטס: הממשק

בניית אתר בחינם בגוגל סייטס: עיצוב

בניית אתר בחינם בגוגל סייטס: ניווט

מדריך בניית אתרים בחינם

עוד דברים מעניינים:

איך דמוקרטיות מתות (ולמה)?

למה ספר שדיבר על כך שדמוקרטיות לא חייבות לקרוס אלא יכולות פשוט לדעוך עורר מהומה כל כך רבה בארה"ב? על "איך דמוקרטיות מתות" והשפעתו