מבחן המרשמלו – דחיית סיפוקים כמפתח להצלחה בחיים

אחת הטענות הרווחות בפסיכולוגיה ובכלל היא שיכולת דחיית סיפוקים היא מפתח להצלחה בחיים. החוקר וולטר מישל מאוניברסיטת סטנפורד יצא לבחון את התיאוריה הזו בניסוי הבא: ילדים בגילאי 4-6 הוכנסו לחדר ובו שולחן ועל השולחן מרשמלו. הילדים נותרו לבד בחדר אך לפני שהחוקר עזב הוא הסביר להם שהם יקבלו מרשמלו נוסף אם הראשון עדיין יהיה על השולחן לאחר 15 דקות. החוקר בדק כמה זמן הילדים עמדו בפיתוי ושמר את הנתונים. שנים לאחר מכן הוא השווה את התוצאות עם מידת ההצלחה שהייתה לילדים בחיים הבוגרים. במהלך הניסוי רק חלק קטן מ-600 הילדים שנבדקו אכלו את המרשמלו מיד וכשליש מהם הצליחו להחזיק מעמד בכדי לקבל את המרשמלו השני. שנים לאחר מכן גילה מיסצ'ל כי לו שהצליחו לדחות את הסיפוק של אכילת המרשמלו הצליחו יותר בלימודיהם וקיבלו תוצאות פסיכומטרי גבוהות יותר. קראו עוד על מבחן המרשמלו של מישל.

אמנות האהבה של אריך פרום

האם אהבה היא לא רגש אלא בכלל מיומנות שאפשר לרכוש וצריך לתרגל? ספר המופת "אמנות האהבה" של אריך פרום מסביר איך לאהוב אחרים ואת עצמנו.

האם גם לבעלי חיים יש זכות לחיים?

הזכות לחיים היא הזכות הבסיסית ביותר שלנו, אך האם גם לחיות מגיעה להיות הבעלים של החיים שלהן? טיעונים פילוסופים לזכויות בעלי חיים

עוד דברים מעניינים: