הסבר על תוכנות בניית אתרים

תוכנות בניית אתרים הן תוכנות המיועדות לשמש למטרה של בניית אתרים מבלי צורך בתכנות בפועל של האתר.

בעיקרון תוכנות בניית אתרים נחלקות לשני סוגים עיקריים: תוכנות בניית אתרים אונליין ותוכנות בניית אתרים אופליין. תוכנת בניית אתרים אונליין מסופקות בדרך כלל על ידי חברות אחסון אתרים והן מאפשרות למשתמשים לבנות את האתר שלהם על ידי גישה למערכת אונליין. תוכנות בניית אתרים אופליין הן תוכנות המתוקנות על גבי המחשב של המשתמש, שם הוא בונה עמודים או את האתר כולו ולאחר מכן מעלה אותו אל השרת של חברת אחסון האתרים.

תוכנות בניית אתרים אונליין בדרך כלל מצריכות הרשמה למערכת הכוללת אפשרויות וכלים המשתנים ממערכת למערכת שבעזרתם ניתן לבנות את האתר. האפשרויות נעות בין כלים בסיסיים של בניית אתרים כמו העלאת תוכן ומדיה ועד בנייה של ממשקים מורכבים ואתרי מסחר אלקטרוני. לעיתים אתרים אלו מבוססים על תבניות מוכנות מראש ובמקרים מורכבים יותר כל עיצוב האתר הוא לחלוטין לרשות המשתמש. היתרון הגדול ביותר של תוכנות בניית אתרים אונליין הוא פשטות השימוש ומהירות היישום ובדרך כלל אין צורך בניסיון או הבנה יתרה בבניית אתרים בכדי להעמיד בתוך שעות ספורות אתר אינטרנט מתפקד. במקרים רבים אתרי בניית אתרים כאלו מספקים תמיכה טכנית ולומדות מצולמות, מה שהופך את האופציה הזו של בניית אתרים לאידיאלית בעבור מתחילים. מרבית תוכנות בניית האתרים מבוססות על HTML או פלאש, ואף שפלאש מציע עקרונית אפשרויות רחבות יותר לא כל הדפדנים תומכים בו וישנה בעייה עם קידום אתרים הבנויים בפלאש שכן מנועי החיפוש עדיין מבוססים בימינו על HTML.

תוכנות בניית אתרים אופליין בדרך כלל משמשות בוני אתרים מקצועיים והן על פי רוב משלבות אפשרות לצפייה ישירה בעמוד הנבנה כמו גם עריכה של קוד האתר. תוכנות בניית אתרים אלו בדרך כלל מצריכות לפחות הבנה בסיסית בתכנות HTML ועל כן הן מתאימות יותר לאנשים עם ניסיון בתחום. תוכנות בניית אתרים אלו בדרך כלל גמישות יותר ומציעות טווח אפשרויות רחב יותר באתר, אך הן גם עלולות להיות יקרות יותר לעומת תוכנות בניית אתרים אונליין, למרות שישנן גם תוכנות בניית אתרים בקוד פתוח שניתן להוריד בחינם.

 

מאמרים על בניית אתרים

עוד דברים מעניינים: