סרטי התעמולה של גבלס הם אחת הדוגמאות הבולטות לשימוש בתעמולה ובאמצעי תקשורת המונים על מנת לייצר תודעה לאומית. גבלס היה גאון תעמולה והיה צופה קולנוע כפייתי. הוא הבין שאם היטלר יעלה לשלטון הוא יוכל להשתלט על הקולנוע הגרמני. ואכן מונה לשר התעמולה הנאצי לאחר עליית הנאצים לשלטון. הוא הראשון שזיהה את האפשרות לתעמולה תת הכרתית. הוא התנגד לתעמולה בוטה וברורה מאליה והעדיף את המסרים הסמויים. הוא לא אהב חומרים פוליטיים הוא העדיף חומר בידורי קליל יותר. הוא חשב כי הבידור הוא התעמולה הטובה ביותר. הוא אהב את מה שאהב הקהל(נשים יפות). מטרתו הפוליטית הייתה להוציא את האנשים מהבית ומצרות היומיום. הם התחילו בנאום תעמולה קצר והמשיך בבידור. גבלס היה המחליט הבלעדי לגביי כל התעמולה וצילום הסרטים. אשתו וילדיו של גבלס הוצגו כמשפחה הארית המושלמת. הרעיון של חשיפת המשפחה הוא רעיון מודרני יחסית שגבלס השתמש בו. הכוח של התעמולה הנאצית היה בהצגת האידיאל למרות שגם דמויות מרכזיות בשלטון כמו גבלס לא חיו על פי אותו אידיאל( למשל בגידה ובילויים). היטלר אף פעם לא עלה לנאום לפני שגבלס דאג לחמם את הקהל ולדבר בזכותו. הכול פעל לפי תכנון ברור שמגייס אנשים מתוך הרגש ולא מתוך השכל. כל מטרת הקולנוע הנאצי הייתה לגייס את הציבור לטובת המאמץ. גבלס דאג לא לחשוף את היטלר יתר על המידה אך היטלר רצה להיחשף ותיעוד אישי ולכן פנה ללני ריפנשטל. סרטה של ריפנשטל סתר את כל תפיסתו של גבלס על פיה הקולנוע צריך להיות מבדר וחשש כי הדרך להצגתו של היטלר הכמעט אלוהי עלולה להפחיד את הגרמנים. לכן לאחר סרט זה לא נעשו סרטים נוספים בסגנון זה וכל הסרטים השתמשו באסוציאציות שמרמזות על היטלר ומשוות אותו לדמויות גדולות בהיסטוריה ולא בצורה ישירה. גבלס זיהה את כוחה של המוסיקה בתעמולה לכן גם המוסיקה של התעמולה הייתה קליטה והרואית. השירים היו קצביים בעלי מרש צבאי ומילים מאוד מגבשות ומיליטריסטיות כחלק מהתעמולה כמגד הבריטים בתחילת המלחמה. דרך נוספת של תעמולתו של גבלס הייתה חיזוק דעות קדומות והצגת האויב כנחות בצורה בידורית ומגוחכת. המחלוקת העיקרית בין היטלר לגבלס עלתה על רקע סרט כנגד היהודים שהפיק פריץ היפלר על מנת להכין את הגרמנים לפיתרון הסופי. הסרט שהופק בסופו של דבר היה מזעזע וקשה והקהל לא רצה לצפות בו. לאחר הכישלון גבלס יצר סרט משלו (היהודי זוס) כנגד היהודים אך הציג את רעות היהודים בדרך של סיפור מהמאה ה-18 בו היהודי הוא רשע ובכך חיזק דעות קדומות של שנאה נוצרית כלפי יהודים. בסרט זה הוא הצליח ליצור יצירה בה גם הקהל נהנה וגם תרם לשנאת היהודים. בהמשך כאשר הנאצים מתחילים להפסיד במלחמה גבלס מבין כי עליו להפעיל תעמולה בתוך הבית כדי לעודד את הגרמנים וזאת הוא עושה על ידי סרטי אסקפיזם(הברון מינכהאוזן). מעבר לתעמולה גבלס דאג להתריס את הגרמנים כנגד אויביהם. כאשר גבלס הבין כי הגרמנים עומדים להפסיד במלחמה הוא השקיע את מירב מאמציו ביצירת סרט אפי על התנגדות הגרמנים לנפוליאון ואף גייס 100,000 חיילים מהחזית לטובת הסרט מכיוון שטען שאין בהם יותר טעם בחזית. בסוף המלחמה גבלס ואשתו ששהו בבונקר עם היטלר הרעילו את ששת ילדיהם והתאבדו גם הם. חמישה דברים שהם תפנית בתעמולה של גבלס: לראשונה משתמשים בקולנוע ככלי תעמולה בענק, גבלס מבין כי הצד החזק ביותר בתעמולה הוא רגשות. גבלס מחזק את האמונות הטפלות הקטנות בציבור מכיוון שהוא מבין שאי אפשר לשנות תפיסות בתעמולה אלא משתמש בדעות קדומות ומחזק אותן. גבלס עשה תעמולה נקייה ללא תמונות זוועה מכיוון שהבין כי הציבור לא יכול לסבול זוועה. הוא הבין כי תעמולה צריכה להיות עממית ופשוטה מכיוון שהיא משפיעה בעיקר על המעמד הבינוני. הוא הבין את העוצמה של מוסיקה בגלל האלמנט הרגשי שלה. דבר נוסף שגבלס התחיל הוא בידור מכיוון שבידור מוריד מגננה ומכבה את המחשבה ומפעיל את הרגש. יש אלמנטים של בידור שמנטרלים את המחשבה כמו למשל אדם שנופל מכיוון שזה מנטרל את הקוגניציה המדעית שאנו רגילים אליה. אותו באג לוגי גורם לאנשים לצחוק. דבר נוסף שהוא עושה הוא פלטפורמה אסוציאטיבית כלומר לקחת מישהו שיש כלפיו הערצה מהעבר ונקביל את הדמות הנוכחית לקודמים והנערצים. ניתן לראות בתעמולה המון אלמנטים פאשיסטיים: מיליטריסטיות, קולקטיביסטיות, בוז לנשים ועוד.
חנה ארנדט על מה לעשות כנגד הטוטליטריזם
מה היו צריכים הטוטליטריזם והפשיזם כדי לפרוח, ואיך מעורבות חברתית היא המפתח כדי לשמור עלינו מפניהם. חנה ארנדט על יסודות הטוטליטריזם