העולם שמאחורי הציור "עולמה של כריסטינה"

הצייר האמריקאי אנדרו וויאת' (Weyth) צייר את "עולמה של כריסטינה" בשנת 1948. אביו של הצייר הריאליסטי נהרג שלוש שנים קודם לכן בתאונת רכבת, מה שהשפיע עמוקות הן על נפשו של אמן ועל הבד הציור שלו שנעשה קודר, חסר צבעוניות ונטה לתיאור נופים צחיחים ודמויות מהורהרות. "עולמה של כריסטינה" היה שיאה של מגמה זו.

Wyeth, Andrew

אנה כריסטינה אולסון הייתה שכנתו של וויאת' בקושינג, מיין. היא סבלה מהפרעה שרירית ניוונית שלקחה לה את יכולתה ללכת בסוף שנות העשרים. היא התניידה בכסא גלגלים אך השטח שמסביב לבית החווה שלהם לא אפשר לנו תמיד להשתמש בו וכך היא הייתה נראית זוחלת בשטח שמסביב לבית.

הכותרת "עולמה של כריסטינה" מקבלת משמעות כבדה כאשר מבינים שהנערה בתמונה בכלל לא יכולה לקום, ושבעולמה של כריסטינה חציית מרחק של עשרות אל הבית הייתה משימה קשה וארוכה תוך שהיא גוררת את רגליה המשותקות. המרחק בינה ובין הבית נעשה עצום והקומפוזיציה מדגישה זו, המישור הצחיח בניהם מופיע כפער לא רק בין נערה נכה לבין ביתה המרוחק ממנה אלא גם בית אדם שחווה את קיומו הרגשי כמו היה עולמה של כריסטינה.

 

בטוח יעניין אותך גם:

סלבוי ז'יז'ק על משמעות הציורים של מרק רותקו

בין היפה לנשגב והולדת הרומנטיקה

10 ציטוטים מופלאים של פבלו פיקאסו

מועדון 27 – מיתוס או מציאות?

מה משותף לג'ימי הנדריקס, ג'ניס ג'ופלין, ג'ים מוריסון, קורט קוביין, איימי וויינהאוס? והאם בשביל תהילת עולם צריך למות צעיר? מיתוס מועדון 27

אמנות האהבה של אריך פרום

האם אהבה היא לא רגש אלא בכלל מיומנות שאפשר לרכוש וצריך לתרגל? ספר המופת "אמנות האהבה" של אריך פרום מסביר איך לאהוב אחרים ואת עצמנו.

עוד דברים מעניינים: