לונדון הויקטוריאנית במאה ה-19

לונדון הויקטוריאנית במאה ה-19.

גם במאה הזו העניים במזרח לונדון , לא חוו שינוי, אלא המזרח הפך למקום יותר ויותר קשה. יש עדויות עיתונאיות מלונדון שדיברו על מחלות, מגיפות.

Scatches by boz 1837 בוז הוא צ'ארלס דיקנס:

בציורים הללו הוא קרא לעצמו בוז. היה לונדוני בעצמו ותיאר את המורכבות של העיר. כל לילה היה הולך מרחקים גדולים עד לחלק המזרחי של העיר- מסתכל בודק ובסופו של דבר תיאר את מה שראה כחוויה מאוד בעייתית.

אוליבר טוויסט: אחד מספריו הפופולאריים ביותר של דיקנס. הספר מתאר בצורה ציורית את הילד הקטן שנולד בכפר, אמו מתה ומכניסים אותו לבית מחסה לעניים בכפר. כשהוא מקבל תוספת מזון אז מוכרים אותו כי לא יכולים לתת לו עוד אוכל. מעבירים אותו להיות קברן שם מתעללים בו והוא בורח ומחליט ללכת ללונדון, כמו מול הזונה גם הילד מחליט ללכת ללונדון. הוא שמע את הזקנים מדברים על העובדה שללונדון יש מה להציע לצעירים בעלי יוזמה. שמע כי אפשר לחיות שם בכל מיני דרכים שונות ומשונות שלא הכיר כלל- העיר שמציעה הכל. הרחובות עשויים להיות מסוכנים מאוד. כשמגיע ללונדון הוא מגיע לגילדת כייסים ושם הוא פוגש את פיילין שהוא המבוגר חסר האחריות הנצלן שבעיר.

גוסטב דורה, משכנות עוני בלונדון הויקטוריאנית:

זהו ציור של צילום של פליקס נאדר של דורה. זהו החלק המזרחי של העיר משכנות העוני של לונדון. הוא הכין תחריטים של לונדון התחתית. מתאר את החיים הקשים בלונדון המזרחית.

חצר בית הסוהר: עושים תרגילי כושר וסובבים במעגלים, מי שכלוא שם הם כייסים ועניים.

בתי מחסה: מתאר את בתי המחסה של לינת הלילה. במרכז נראה מטיף כשהוא לבוש בצורה עשירה ומקריא לחלשים ולעניים. זוהי הצבעה על הפילנתרופים הרבים שפעלו בלונדון.

מוכרת הפרחים: מראה את המוכרת מוקפת בילדים שלה שמוכרים גם הם פרחים, נראית מאוד ענייה וחסרת כל, הציור הוא מאוד מלנכולי.

שינה לאור הכוכבים: מתוארת משפחה שלמה חסרת בית הישנה ברחוב.

דורה פורש את עלילותיה של החברה הלונדונית במזרח העיר ואת הנוראות שלה. בתוך כך כשהמצב הוא קשה קמים מיסיונרים שאומרים כי שמעו קולות מאלוהים ותפקידם הוא גם לעזור לאותם המסכנים ואז ישנם הרבה מוסדות של שרלטנים שמעוניינים להרוויח כסף. הם מגייסים תרומות מהעשירים ושומרים לעצמם את הכסף.

ילדי ברנאדו- עשה שימוש במסכנות והפיץ את התמונות על מנת לגייס כספים מהציבור. הוא מתאר את הילדים כקשי יום בכדי שייתרמו לו יותר. זהו שימוש ציני שעשה אותו עשיר.

ללמוד טוב יותר:

לקבל השראה:

להפעיל את הראש:

להשתפר: