6 הקרבות הגדולים של מלחמת העולם השנייה

מלחמת העולם השנייה כללה כמה מהקרבות הגדולים והמשמעותיים ביותר בהיסטוריה ורגעים מכריעים שעיצבו את גורל המלחמה. להלן שישה מהקרבות המשמעותיים ביותר של מלחמת העולם השנייה:

קרב סטלינגרד (1942-1943)

קרב סטלינגרד היה נקודת מפנה גדולה במלחמה וניצחון גדול לברית המועצות. הקרב, שהתרחש בעיר סטלינגרד (הידועה כיום כוולגוגרד), היה סכסוך אכזרי ועקוב מדם שנמשך למעלה מחצי שנה. ברית המועצות הצליחה לעצור את התקדמות הצבא הגרמני ובסופו של דבר להביס אותם. בכך נעצרה ההתקדמות הגרמנית מזרחה ופלישתה לרוסיה נכשלה. התבוסה בסטלינגרד סימנה את תחילת הסוף עבור גרמניה הנאצית.

קרב קורסק (1943)

קרב קורסק היה מתקפה גדולה שפתחה ברית המועצות נגד הצבא הגרמני בחזית המזרחית. זה היה קרב הטנקים הגדול בהיסטוריה וסימן את סופה של יכולתו של הצבא הגרמני לצאת לפעולות התקפיות בקנה מידה גדול. ברית המועצות יצאה מנצחת, והקרב היווה נקודת מפנה גדולה במלחמה בחזית המזרחית.

D-Day- הפלישה לנורמנדי (1944)

הפלישה לנורמנדי הייתה פלישה גדולה של בעלות הברית לצרפת הכבושה על ידי הגרמנים. זו הייתה נקודת מפנה במלחמת העולם השנייה באירופה וסימנה את תחילת הסוף עבור גרמניה הנאצית. הפלישה, שהתרחשה ב-6 ביוני 1944, הייתה משימה ענקית שכללה למעלה מ-150,000 חיילי בעלות הברית, מלחים ואנשי אוויר. זה היה ניצחון מכריע לבעלות הברית ועזר לסלול את הדרך לשחרור מערב אירופה.

קרב מידוויי (1942):

קרב מידוויי היה קרב ימי מכריע שהתרחש בתיאטרון השקט של מלחמת העולם השנייה. זה היה ניצחון גדול עבור ארצות הברית, שכן הוא הביא לטביעתן של ארבע נושאות מטוסים יפניות ולנתק של הצי היפני. לאחר המכה הקשה בפרל הרבור הצליח הצי האמריקאי להציב מלכודת מוצלחת לצי היפני ולהכות בו בעוצמה שסיכלה את יכולת ההתרחבות שלו באוקיאנוס השקט. הקרב היווה נקודת מפנה במלחמה באוקיינוס השקט וסימן את סופה של יכולתה של יפן לפתוח בפעולות התקפיות גדולות.

קרב הבליטה (1944-1945)

קרב הבליטה היה מתקפה גרמנית גדולה שהושקה בחורף 1944-1945 בניסיון לדחוק את כוחות בעלות הברית ולפצל אותם לשניים. זה היה הקרב הגדול והקטלני ביותר של ארצות הברית במלחמת העולם השנייה. הקרב הסתיים בסופו של דבר בתבוסה לגרמניה, וניצחון בעלות הברית סימן את תחילת הסוף עבור גרמניה הנאצית.

קרב אל עלמיין (1942)

קרב אל עלמיין התרחש במדבר המערבי של מצרים בשנת 1942. הקרב נערך בין כוחות בריטניה וחבר העמים, בפיקודו של הגנרל ברנרד מונטגומרי, לבין הכוחות הגרמניים והאיטלקיים, בפיקודו של פילדמרשל ארווין רומל. בקרב שיריון וחי"ר ענק הצליח הצבא הבריטי לבלום את התקדמותו של הצבא הגרמני והלעבירו לנסיגה. הקרב היווה נקודת מפנה במלחמה בצפון אפריקה והיה הניצחון הגדול הראשון של בעלות הברית נגד מדינות הציר. זה סימן את סופה של התקדמות מדינות הציר למצרים ואת תחילת נסיגתן מערבה. הניצחון באל-עלמיין היווה דחיפה גדולה למורל של מעצמות הברית וכשל משמעותי עבור מעצמות הציר.

לדעת עוד:

10 הכובשים הגדולים ביותר בהיסטוריה

דם יזע ודמעות: 15 ציטוטים גדולים של וינסטון צ'רצ'יל

עת מלחמה: 27 ציטוטים מעוררי מחשבה על מלחמה

בודהה על כך ששום דבר אינו קבוע

בודהה על איך נוכל להשתחרר מהסבל של חיינו אם רק נצליח להבין ששום דבר הוא לא קבוע ושהכל משתנה ונגמר, כולל אנחנו

עוד דברים מעניינים: