6 ערוצי היוטיוב שירחיבו את האופקים שלכם

האינטרנט מלא בידע, ורק צריך לדעת איפה לחפש. בשנים האחרונות התפתחו ביוטיוב מספר גדול של ערוצים המציעים תוכן לימודי מרתק המוגש בצורה נגישה וכיפית ועל פי רוב עם אנימציה. אספנו לכם כמה מערוצי היוטיוב הלימודיים החביבים עלינו:

Big Think

Big Think, כמו ששמו מרמז, מנסה להציע לכם את הרעיונות הגדולים של מיטב המוחות האנושיים המוצגים על ידיהם בסרטונים קצרים ונגישים. מיטב המומחים מציעים צוהר מזמין את הדיונים החמים והחשובים ביותר בפילוסופיה, סוציולוגיה, מדעים ועוד.

TedEd

כולם מכירים את ז'אנר ההרצאות המוצלחות של Ted, אך לא כולם יודעים כי למיזם יש פרויקט נוסף של סרטונים חינוכיים בשם TedEd שנאמנים גם הם למשימה של "רעיונות שכדאי להפיץ". עם טד-אד אפשר ללמוד כל דבר מהיסטוריה עתיקה דרך אסטרונומיה ועד לפסיכולוגיה, והכל דרך סרטים מקצועיים ומהנים.

Crash Course

כפי שהשם מציע, ערוץ היוטיוב Crash Course מציע סדרות (ארוכות) של שיעורים קצרים במגוון גדול של נושאים. הערוץ התחיל בעיקר עם קורסים קצרים בהיסטוריה אך התפתח וכיום הוא מציע לכם לימוד בסיסי באינספור תחומים החל מכימיה דרך כלכלה, פילוסופיה, פיזיקה ומה לא.

אקדמיית קאהן

אקדמיית קאהן (Kahn Academy) היא לא רק ערוץ יוטיוב אלא גם מיזם חינוכי עצום (כאן האתר) המציע קורסים במגוון נושאים וכן תוכן איכותי ביוטיוב.

Cpg Grey

מר קו מסביר הכל ב- Cpg Grey. הערוץ המוצלח הזה מציע סרטוני אנימציה פשוטים וחכמים על היסטוריה, מדעי המדינה, יחסים בינלאומיים (מצוינים בלעשות סדר בנושאים אקטואלים סבוכים) ועוד.

The school of life

למיזם ולערוץ היוטיוב המוצלח The school of life יש שאיפה לעשות יותר מרק להחכים אותנו, אלא ממש לעזור לנו להפוך לבני אדם טובים יותר. מיטב הרעיונות מעוררי ההשראה של הוגים והוגות גדולים, תיאוריות פסיכולוגיות, דיונים קיומיים וחידות פילוסופיות, והכל בסרטונים מושקעים ויצירתיים.

עוד דברים מעניינים:

מה ההבדל בין סימפתיה ואמפתיה?

האם זו "אמפתיה" או "סימפתיה" שאתם מביעים? בעוד שרוב האנשים נוטים להחליף ולבלבל במשמעות המילים, ההבדל במנגנון הרגשי שלהן חשוב. אמפתיה, היכולת להרגיש בפועל את מה שאדם אחר מרגיש, שונה