איך ללמוד כל דבר באמצעות כוחו של הרגל

שלושה חכמים התווכחו  בניהם על מהו הפסוק ה"כולל", כלומר בעל המשמעות הרבה ביותר בתורה:

אמר בן זומא שהפסוק הכולל ביותר בנמצא אינו אלא "שְׁמַע יִשְׂרָאֵל ה' אֱלֹהֵינוּ ה' אֶחָד" (דברים ו', ד)

בא בן ננס וטען כי יש פסוק כולל ממנו והוא "וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ" (ויקרא י"ט, י"ח)

בא שמעון בן פזי ואמר שיש אפילו פסוק כולל יותר והוא אֶת הַכֶּבֶשׂ אֶחָד תַּעֲשֶׂה בַבֹּקֶר וְאֵת הַכֶּבֶשׂ הַשֵּׁנִי תַּעֲשֶׂה בֵּין הָעַרְבָּיִם" (במדבר כ"ח ד). והוא זה שניצח בדיון. (מתוך מדרש עין יעקב)

 

ההצעה כי הפעולה השגרתית, החוזרת על עצמה של הקורבנות, עדיפה על כל המשמעויות הגדולות, האמונה או המצוות החברתיות, היא תובנה עמוקה לגבי הפסיכולוגיה האנושית שמשותפת לשמעון בן פזי מהגליל לפני 1,700 שנים ולמיטב המוחות של עמק הסיליקון בקליפורניה כיום.

האם יצא לכם לשים לב כיצד אפליקציות של למידה או כושר, ולמעשה המון אפליקציות מסוגים שונים על הטלפון שלכם, מתאמצות מאוד לגרום לכם להשתמש בהן כל יום? איך אפליקציות טובות של לימוד שפה כמו למשל דואולינגו עושות עניין גדול משמירה על רצף יומיומי? זה כמובן לא מקרי וגם לא מאוד רחוק מהמנגנון הפסיכולוגי שמפעיל אדם דתי בחזרה יומיומית על אותם טקסים.

יש הטוענים כי אלו הם למעשה ההרגלים היומיומיים שלנו, הטובים והרעים, שמשפיעים על ההצלחה שלנו בתחומים שונים יותר מאינטיליגנציה, כישרון, הכשרה, קבלת החלטות, קשרים או מזל. עוד הרבה לפניהם היו אלו אריסטו והרמב"ם שהדגישו את כוחו של ההרגל ורכישת ההרגלים הטובים בעיצוב אישיותו ומידתו הטובה של האדם.

ועכשיו לתכל'ס,

רוצים ללמוד שפה? כלי נגינה? רוצים להשתפר ביוגה? רוצים להתמחות בשפת תוכנה? רוצים להיות מעולים בגמרא? רוצים לקרוא את 50 היצירות הרוסיות הכי ארוכות שנכתבו במאה ה-19 (בבקשה אל תעשו את זה)? לכל המטרות האלו יש טכניקות ושיטות רבות אך יש כלי אחד שיעזור לכם להשיג את כולם בדרך הכי מהירה והכי בטוחה: הרגל יומי קבוע.

יום טוב, יום רע, הכי ארוך בשנה או הכי קצר, בחופשה או בשיא הלחץ, לא עובר יום מבלי שהקדשתם סך מינמילי של זמן לאותו דבר שאתם מבקשים ללמוד. עקבו אחר עצמכם, ספרו את הרצפים היומיים שאתם מייצרים או נסו לסגור פיגורים שנוצרים, אבל העיקר שתתמידו ללמוד יום יום.

למידה יומימיות לא רק מבטיחה התקדמות בטוחה ורציפה, אלא משפרת את הלמידה בכך שכל יום נבנה על הידע הטרי של קודמו ומסייע להטמיע אותו. הספורטאים שבנינו מוזמנים לחשוב על זה כמו על שמירת דופק מטרה שמביא אותמנו לשיא האפקטיביות של האימון.  את הזמן היומי שלכם אתם יכולים לעשו בזמנים קבועים או במקומות קבועים (כמו האוטו) אבל וודאו כי אלו זמנים ומקומות שאפשר "לקדש" כל יום.

 

ואם זה לא יעזור אז הנה:

5 שיטות שיעזרו לכם ללמוד לנגן, שפה חדשה או כל דבר חדש שתרצו

איך ללמוד טוב ולזכור מה שקוראים עם שיטת SQ3R

לחיות עד הסוף: מיהו "האדם המתפקד במלואו"?

 

מהו "אזור ההתפתחות המקורבת" ולמה זה חשוב לנו?

להבין את חלומות יוסף עם פרויד

יוסף ידע מצוין לפתור חלומות של אחרים, אך את משמעות החלומות שלו לקח לו כל חייו לפתור. זיגמונד פרויד מסביר מדוע.

16 ציטוטים חזקים על שינוי

מהו שינוי? איך משתנים או איך מתמודדים עם שינוי בלתי נמנע? כמה ציטוטים מעוררי השראה ומחשבה על שינוי

עוד דברים מעניינים:

מה ההבדל בין סימפתיה ואמפתיה?

האם זו "אמפתיה" או "סימפתיה" שאתם מביעים? בעוד שרוב האנשים נוטים להחליף ולבלבל במשמעות המילים, ההבדל במנגנון הרגשי שלהן חשוב. אמפתיה, היכולת להרגיש בפועל את מה שאדם אחר מרגיש, שונה