זרמים בגישה האמנותית לצילום מסוף המאה ה 19- עד מחצית המאה ה0 2
אלפרד סטיגליץ (Alfred Stieglitz) – צלם שנלחם עבור הכרה בצילום כאמנות לכל דבר. הנהיג את התנועה האמנותית האמריקאית על ידי פתיחת הגלריה "גלריה 291". פתח סניפים בהם אנשים יכלו להדפיס תמונות ודגל בקיום תערוכות צילום.
גלריה 291 – גלריה שפתח הצלם אלפרד סטיגליץ שנלחם עבור הכרה בצילום כאמנות לכל דבר, והנהיג את פתיחת הגלריה כאמנות לכל דבר.
"הצלמים הפורשים" ((Photo-Secession – תנועת הצלמים הראשונה בהנהגת הצלם אלפרד סטיגליץ, שתרמה לפיתוח המודעות לצילום כאמנות לכל דבר. תנועה זו תמכה בפיקטוריאליזם.
אלווין קובורן (Alvin Coburn) – נולד בבוסטון. נלחם עבור הכרה בצילום כאמנות לכל דבר. היה חבר ב Linked Ring Brotherhood, שהייתה אחת מראשונות האגודות שחברה על מנת להביא לצילום את ההכרה לה הייתה ראויה כאמנות לכל דבר.
פול סטרנד (Paul Strand) – צלם אמריקאי, שיחד עם חברים צלמים מודרניים, כמו אלפרד סטיגליץ, רצה להביא להכרת הצילום כאמנות לכל דבר.
הצילום הציורי (Pictorialsim) – גישה לצילום שרצתה לחזור לטבע ולפסטורליה ולהדגיש את היופי הנושא טונאליות (הצבעים\הגוונים) וקומפוזיציה על פני תיעוד המציאות. נסיון להראות אסתטיקה ולא תכנים חברתיים או פוליטיים. הפיקטוריאליסטים שייכים לזרם האנטי קידמה.
הסגנון הציורי (Picturesque) – מונח המגדיר סוג של ציור אמנותי בסוף המאה ה18. במקום שציירים יציירו מהדמיון, הם החלו לצאת לטבע לצייר, רצו להסתכל על דברים לא סימטריים, ולהסתכל על דברים שנכחדים ונעלמים. קטגוריה שהגדירה את העיר כמשהו יפה והשפיעה על צלמי הנוף בכך שהלכו לצלם את הנוף, שמצד אחד האדם היה אחראי להריסתו ומצד שני יצר משהו יפה.
צילום ישיר (Straight Photography) – ההפך מפיקטוריאליזם, גישה הרוצה להציג את המציאות בדיוק כפי שהיא, ללא מניפולציה.
חזרה אל מושגים בהיסטוריה של הצילום