רחל בת כלבא שבוע ורבי עקיבא

רבי עקיבא, אחד התנאים היותר פורים של חז"ל, היה נותר כל חייו רועה צאן אלמלא אהובתו רחל שהקריבה הכל בכדי לתת לו את התורה. עקיבא, כאמור, היה בכלל רועה צאן עד גיל 40. הוא עבד אצל אחד מעשירי הארץ, כלבא שבוע, כאשר הבת של הבוס רחל שמה עליו עין אבל הרגישה שהיא צריכה מישהו יותר שאפתן. היא פנתה אל רבי עקיבא, שבאותה עת היה סתם עקיבא, והודיעה לו שהיא מוכנה להתחתן איתו בתנאי שילך ללמוד בבית-המדרש, עקיבא הסכים. האב כלבא שבוע לא בדיוק התלהב מהשידוך שמצאה לעצמה הבת שלו והוא גירש את רחל מביתו ושלח את השניים לחיות באסם. 12 שנה למד רבי עקיבא בבית המדרש וכאשר חזר שמע את רחל אומרת לשכנתה שהלוואי והוא ימשיך ללמוד עוד 12 שנה. מבלי להתבלבל ומבלי להכנס הביתה הסתובב רבי עקיבא ופרש לעוד 12 שנה בבית המדרש ואז הוא כבר חזר עם 24,000 תלמידים. כאשר שמעה שהוא מתקרב יצאה רחל לקראת אהובה המתקרב ורצתה לנשק את רגליו, אך תלמידיו ניסו לעצור ולגרש את האישה המטורפת שכך הסתערה על רבם. רבי עקיבא נזף בהם והורה לתת לרחל לעבור כי "תורתי ותורתכם שלה היא". בעקבות הסלבריטאות החדשה של עקיבא הסכים גם האב כלבא שבוע להתנצל ולקבל את הזוג, וכאשר לימים באו תלמידיו של רבי עקיבא בטענות אליו על כך שרחל מסתובבת בעיר מגונדרת ועטוית תכשיטים, הוא השיב שאת תרומתה לתורה היא עשתה ב-24 שנים של מגורים באסם.

חזרה אל: סיפורי האהבה הגדולים של ירושלים

מה היה לקרל מרקס נגד הזכות לקניין?

"הזכות לקניין היא הזכות ליהנות מנכסיו ולהתנהל עימם באופן שרירותי וללא כל התחשבות באנשים אחרים, באופן נפרד מהחברה, זוהי הזכות לאנוכיות"

עוד דברים מעניינים:

מה ההבדל בין סימפתיה ואמפתיה?

האם זו "אמפתיה" או "סימפתיה" שאתם מביעים? בעוד שרוב האנשים נוטים להחליף ולבלבל במשמעות המילים, ההבדל במנגנון הרגשי שלהן חשוב. אמפתיה, היכולת להרגיש בפועל את מה שאדם אחר מרגיש, שונה