דמויות במחזה "אדיפוס המלך"

"אדיפוס המלך" הוא מחזה מאת המחזאי היווני העתיק סופוקלס. הדמויות הראשיות במחזה הן:

אדיפוס: אדיפוס הוא גיבור המחזה ומלך תבאי. הוא ידוע באינטליגנציה שלו וביכולתו לפתור בעיות. עם זאת, יש לו גם פגם טרגי: ההיבריס שלו, או הגאווה והיהירות המוגזמת, מה שמוביל אותו לסרב לקבל את האמת על זהותו שלו ותפקידו במותו של אביו, המלך לאיוס.

יוקסטה: יוקסטה היא אשתו של אדיפוס ומלכת תיבי. היא אישה בעלת רצון חזק ואינטליגנציה שמנסה בתחילה להגן על אדיפוס מהאמת על עברו. עם זאת, בסופו של דבר היא מבינה את האמת והופכת מבולבלת, מה שמוביל לסופה הטרגי.

קריאון: קריאון הוא אחיו של יוקסטה והאדם השני בעוצמתו בתבי, אחרי אדיפוס. הוא איש חכם וצוד שמנסה לייעץ לאדיפוס ולהגן על תיבי מהמגפה שפקדה את העיר. עם זאת, הוא גם שאפתן ומוכן לנצל את נפילתו של אדיפוס למען הרווח שלו.

טירסיאס: טירסיאס הוא נביא עיוור שאדיפוס מתייעץ אליו בניסיון לפתור את תעלומת המגיפה. הוא חכם ובעל ידע, אך לעתים קרובות קשה לאחרים להבין או לקבל את נבואותיו.

המקהלה: המקהלה היא קבוצה של זקני תבאן המספקים פרשנות על אירועי המחזה ומציעים עצות לדמויות. הם עוסקים בשימור הסדר החברתי והפוליטי של תבאי ולעתים קרובות נקרעים בין נאמנותם לאדיפוס לחובתם להגן על העיר.

ללמוד טוב יותר:

לקבל השראה:

להפעיל את הראש:

להשתפר: