מושגים בהיסטוריה של הצילום

סיכומים של הקורס "מושגים בהיסטוריה של הצילום" אודות התפתחות הצילום במאה העשרים וז'אנרים שונים של צילום. הסיכומים כוללים סקירה של השלבים המוקדמים של המצאת הצילום החלה מהקאמרה אובסקורה והקאמרה לוצידה, דרך אישים הנחשבים לאבות הצילום כמו ניספור ניפס, לואי דגר או הנרי ויליאם פוקס טלבוט ופיתוחים טכנולוגיים בתחום הצילום כמו הדגרוטייפ, הקלוטייפ וטכניקות ההליוגרפיה. הסיכומים בהיסטורים של הצילום כוללים גם את טכניקות הפנורמה והדיורמה, הסטריאוסקופ בסטראוגרף, כרונופוטוגרפיה, זרמים בצילום במאות ה-19 ובמאה ה-20 וז'אנרים שונים של צילום ובהם מודרניזם בצילום, צילום עיתונות, צילום דוקומנטרי וצילום נוף ומסעות.

בתוך הסיכומים אודות המונחים השונים בצילום ובהיסטוריה של הצילום תמצאו קישורים נוספים אל מונחים ונושאים רלוונטיים לנושאי הקורס "מושגים בהיסטוריה של הצילום" בכדי לאפשר הבנה ולמידה מעמיקים ורחבים.

המצאת הצילום:

הקאמרה אובסקורה

קאמרה לוצידה

ניספור ניפס

לואי דגר

הדגרוטייפ

ויליאם פוקס טלבוט

הקלוטייפ

הליוגרפיה

התפתחות אמצעי אופטיקה במאה ה-19:

פנורמה

דיורמה

סטראוסקופ וסטראוגרף

כרונופוטוגרפיה

זרמים בצילום מסוף המאה ה-19 ועד אמצע המאה ה-20

זרמים בצילום עד אמצע המאה ה-20

מודרניזם בצילום

צילום עיתונות

צילום דוקומנטרי

צילום נוף ומסעות

ראה גם: מושגים בצילום

הצילום כידוע הוא אחד המדיומים החשובים שיותר במאה ב-20, בטח אם מקשרים אותו אל תחום הקולנוע, והייתה לו השפעה מכרעת על התפתחותה של התרבות האנושית במאה החמישים השנים האחרונות שקשה לדמיין אותה ללא המקום המרכזי שקיבל הצילום בתרבות המערבית ובאנושות בכלל. אחת מההוגים החשובים שיותר שעסקו בתחום הצילום, יחד עם אנשים כמו גי דבור, רולאן בארת ו-וולטר בנימין שהניחו את היסודות הראשוניים לפילוסופיה והתיאוריה של הצילום, הייתה התיאורטיקנית והצלמית סוזן סונטאג בספרה החשוב "הצילום כראי התקופה" שסקר את התפתחותו של מדיום הצילום ואת המשמעויות החברתית והתרבותיות שהוא קיבל במרוצת המאה העשרים. אין כמעט ספק כי הצילום, והמדיום החזותי בלבד, הוא אחד מעמודי היסוד החשובים ביותר של התרבות המערבית שהופכת להיות יותר ויותר מבוססת על צילומים ומידע ויזואלי בכלל שהולכים ותופסים דומיננטיות בתור מדיום של העברת מידע ומשמעות גם על פני הטקסט והמילה הכתובה שנראה שבמאה השנים האחרונות נדחקו מפניו של הצילום.

מה ההבדל בין סימפתיה ואמפתיה?

האם זו "אמפתיה" או "סימפתיה" שאתם מביעים? בעוד שרוב האנשים נוטים להחליף ולבלבל במשמעות המילים, ההבדל במנגנון הרגשי שלהן חשוב. אמפתיה, היכולת להרגיש בפועל את

ללמוד טוב יותר:

לקבל השראה:

להפעיל את הראש:

להשתפר: