עשרת הספרים עם מספר העותקים הגדול בהיסטוריה

ספרים היו שותפים של בני-האדם בבניית הציווליזציה, והם עיצבו תרבויות, רעיונות ואת ההיסטוריה עצמה. מתוך מיליוני הספרים שנכתבו ונכתבים כל הזמן, ישנם כמה שהצליחו להפוך לעל-זמניים ולזכות למה שכל סופר חולם עליו: מספר עצום של עותקים!

1. התנ"ך

עם יותר מ-5 מיליארד עותקים שנכתבו ביד והודפסו, התנ"ך שולט בתור המלך הבלתי מעורער של הספרים רבי המכר. ההשפעה שלו משתרעת על פני מאות שנים, תרבויות ושפות, והמחלוקת על הפרשנות שלו ממשיכה להיות נושא פוליטי עד ימינו. עם כל הזכויות השמורות לתנ"ך היהודי, את מרבית העותקים שלו הוא גורף כאשר הוא מודפס בתור "הברית הישנה" ביחד עם "הברית החדשה" הנוצרית.

2. הציטוטים של היו"ר מאו צה-טונג (הספר האדום הקטן)

אוסף הציטוטים של השליט הקומוניסטי הסיני מאו, הידוע בכינויו "הספר האדום הקטן", זכה לפופולריות מדהימה, עם מספר מוערך של כ-900 מיליון עותקים שנמכרו. ספר זה הפך לסמל של מהפכת התרבות ולאבן יסוד של האידיאולוגיה המאואיסטית בסין.

3. סדרת ספרי הארי פוטר

העולם הקסום שבראה ג'י.קי.רולינג כישף קוראים ברחבי העולם, וצבר יותר מ-500 מיליון עותקים שנמכרו. הרפתקאותיהם של הארי פוטר וחבריו הפכו לתופעה תרבותית (וכלכלית) עצומה.

4. דון קיחוטה

יצירת המופת של מיגל דה סרוונטס, דון קיחוטה, הקסימה קוראים במשך מאות שנים, ונמכרה בכ-500 מיליון עותקים. ההומור המתמשך שלו וחקר הטבע האנושי חיזקו את מקומו כקלאסיקה ספרותית ולטענת אחדים אף כרגע הלידה של הספרות המודרנית.

5. סיפור על שתי ערים

הרומן הנוקב של צ'ארלס דיקנס זכה לכ-200 מיליון עותקים שנמכרו. על רקע המהפכה הצרפתית, זהו סיפור על אהבה, הקרבה וגאולה שממשיך להרעיד את ליבם של קוראים.

6. שר הטבעות:

טרילוגיית הפנטזיה האפית של טולקין, המתהדרת בכ-150 מיליון עותקים שנמכרו, הובילה את הקוראים לממלכה הקסומה של הארץ התיכונה. בניית העולם המורכבת והנושאים העמוקים שלו הפכו לנכס צאן ברזל תרבותי של המאה ה-20.

7. האלכימאי

הרומן הפילוסופי של פאולו קואלו הצליח לגרום למליונים להניע את גלגלי מוחם ומיתרי ליבם, ונמכר בכ-150 מיליון עותקים. המסע הרוחני שלו לגילוי עצמי נתן השראה לקוראים המחפשים משמעות ומטרה.

8. צופן דה וינצ'י

המותחן של דן בראון ריתק למעלה מ-80 מיליון קוראים. דרך שילוב של אמנות, היסטוריה וקנוניה, הרומן של בראון הצליח עורר ויכוחים ודיונים ברחבי העולם.

9. חשוב והתעשר

קלאסיקת המוטיבציה של נפוליאון היל נתנה השראה לאינספור אנשים שמבקשים לשפר את מצבם הכלכלי, ומכרה כ-70 מיליון עותקים. הספר מציע תובנות לגבי הצלחה והישגים אישיים, ונחשב לפסגה של ספרי שיפור עצמי.

10. יומנה של אנה פרנק

יומנה הנוקב של אנה פרנק, המתעד את חייה במחבוא בתקופת השואה, נגע לליבם של מיליונים, עם כ-30 מיליון עותקים שנמכרו. פרנק לא מספקת רק עדות של חווית השואה, אלא גם עדות לעוצמתה של הרוח האנושית אל מול מצוקה קיצונית.

ראו גם: עשרת הספרים המתורגמים ביותר בהיסטוריה

לדעת עוד:

10 השפות המדוברות ביותר בעולם

5 הדתות הגדולות בעולם

6 השפות העתיקות ביותר שעדיין מדוברות

עוד דברים מעניינים: