מבוא לאסלאם: סיפור הפיל וגילו של מוחמד

מבוא לאסלאם: סיפור הפיל וגילו של מוחמד

מתוך: מבוא לאסלאם : חייו של מוחמד

סיפור הפיל

מעט חשבון איסלאמי: מקובל לומר שמוחמד קיבל את ההתגלות בשנת 610. בנוסף, מקובל לשער שהוא היה באותה העת בן 40. כך מגיעים לשנת 570 כשנת הולדתו של הנביא. מובן, שגיל 40 הוא גיל טיפולוגי לחוכמת האדם (כמו רבי עקיבא), כך שכל החשבון הזה הוא מיתי. מוחמד מת בשנת 632, כך שאם נולד ב-570, הוא היה בן 62 במותו. מוחמד (כמשה רבנו) נולד ונפטר באותו היום. ידוע במסורת ששנת 570 היא שנת הפיל…

הסיפור שלפנינו מופיע גם במקורות נוצרים של אותה התקופה: היה שליט בחבש, שמו אברהה. מטרתו של אברהה הייתה להעתיק את מרכז ממלכתו מצנע בתימן למכה. לשם כך היה עליו לכבוש את מכה. אברהה מגיע לכבוש את מכה רכוב על פילים, מה שהיה מאוד לא מקובל באותה התקופה. אברהה וצבאו ממלאים את מכה ועומדים להחריבה. או אז, נפלו אבנים מן השמיים. על כל אבן היה כתוב שם של אדם, לוחמיו של אברהה. כך, נהרגו כל חיליו. כך, הציל האל את מכה, עירו העתידית של מוחמד ומרכזו של האסלאם. כל זאת קרה בשנת הפיל, שנת 570. בשנת הולדתו של מוחמד הפגין האל את כוחו ע"י כך שהגן הוא בכוחו על עיר הולדתו של הנביא ומרכזה של הדת כולה.

אם נשווה את הסיפור למקורות הנוצריים, נראה שהתאריכים לא מסתדרים. המחקרים מורים על כך שכלל ההתרחשות התקיימה (חייו של אברהה) כ-20 שנים קודם לכך. מובן, שהמספרים האיסלאמים רצו להראות את גדולת שנת הולדתו של מוחמד, ולכן הערך התיאולוגי עלה על חשיבות הדיוק ההיסטורי.

מוחמד נפטר בשנת 632. ההתגלות התחילה בשנת 610 => אורכה היה 22 שנים. 12 שנים במדינה ו-10 שנים במכה. הקוראן ירד אל הנביא במשך 22 שנה – 10 שנים במכה, ו12 שנים במדינה (העיר אליה עבר ב-622).

ללמוד טוב יותר:

לקבל השראה:

להפעיל את הראש:

להשתפר: