פילוסופיה יוונית: השוואה בין פרמנידס, אמפדוקלס ואנאקסגוראס

פילוסופיה יוונית: השוואה בין פרמנידס, אמפדוקלס ואנאקסגוראס

פרמנידסאמפדוקלסאנאקסאגוראס
התהוות/ כיליוןאם מה שהווה התהווה אזי פעם לא היה ואז נוצר יש מאין שזה לא יתכן לפי עקרון הטעם המספיקדברים נוצרים ומתכלים לא מאין אלא מתוך ערבוב והיפרדות השורשיםאין התהוות וכליון מוחלטים אלא דברים נוצרים ומתכלים (או משתנים) כל הזמן
תפיסת החושיםהחושים מטעים- אנו צריכים להכריע עם התבונה (הלוגוס) ולא עם החושים. "כמוהם כחרשים ועיוורים…המון משוללי הכרעה."החושים אינם מטעים, הם החלון אל העולם אבל יש להפעיל שיקול דעת ולהכריע בתוך החושים, אין להעדיף אחד על פני השני
אחדות/ ריבוימה שהווה – אין בו הבחנות וחלקים, לא ניתן להפריד בין עצם למאפייניו.ישנם ארבעה שורשים: אוויר, אש, מים ואדמה והכול מורכב מהם, השוני הוא בפרופורציותיש אינסוף 'זרעים', הכול מורכב מהכול, לא ניתן לפרק דבר, החלוקה היא אינסופית, והחלקים זהים
תנועה"…עצמן בתוך עצמו נשאר…" כלומר, אין תנועהישנם שני כוחות מנוגדים: האהבה, הגורמת לאחדות השורשים והמריבה, הגורמת להיפרדותםכוח סיבובי, מערבולת, השכל או ה-nous שגורם להתאחדות והפרדות הזרעים

פילוסופיה יוונית – המדריך המלא

פילוסופיה יוונית: מתאלס עד אריסטו

קשרי הון-סגנון: הביטוס והון תרבותי

כיצד הסגנון שלנו משפיע על המעמד החברתי שלנו ועל סיכויי ההצלחה שלנו בחיים? על הקשר בין מושג ההון התרבותי ו"הביטוס" אצל בורדייה

עוד דברים מעניינים:

יהדות ותרבות המחלוקת

האם האמונה של היהדות באמת אחת היא האמונה שכדי להגיע אליה צריך לעמת בין אמיתות מנוגדות? על תרבות של מחלוקת מאברהם אבינו עד חכמי ימינו