סיכום מאמר :וירטואליות ואי שביעות רצון ממנה: חיפוש אחר קהילה בחלל הקיברנטי / שרי טרקל

תקשורת: טכנולוגיה, חברה, תרבות – סיכומים:

סיכום מאמר: וירטואליות ואי שביעות רצון ממנה:  חיפוש אחר קהילה בחלל הקיברנטי / שרי טרקל

מתוך: תקשורת: טכנולוגיה, חברה, תרבות – סיכומים

הסיכומים עוזרים לכם? אנא שקלו לתת תרומה קטנה בתמורה… אפשר גם לעשות לייק!

סיכום מאמר :וירטואליות ואי שביעות רצון ממנה:  חיפוש אחר קהילה בחלל הקיברנטי / שרי טרקל

העצמה– שימוש מודע יוצר קשרים,  שלילה- אסקפיזם

 

המאמר של טרקל עוסק במשחק מחשב בשם M.U.D. אל המשחק הזה מגיעים שחקנים באמצעות המחשב, מכל רחבי העולם ומצטרפים לקהילה הווירטואלי. יחדיו הם בונים עולם, יוצרים דמויות, משחקים עימם, מעצבים את הבימה וקובעים את החוקים. לכאורה, זהו תהליך של הכנסת הבידור הביתה במקום לצאת ולחפש אותו בחוץ. שרי טרקל מצאה שהמשחק מאפשר לאנשים, שאינם ממצים את עצמם בחיים האמיתיים להרגיש תחושת שייכות לקהילה ההולמת את יכולתם וצורכיהם באמצעות מציאות מדומה.   במאמר מתוארים קבוצת צעירים בשנות ה – 20 לחייהם שסיימו את לימודיהם האקדמיים ולא מצאו עבודה ההולמת את כישוריהם, עובדים בעבודות מזדמנות ופחותות כבוד, טרם רכשו מעמד חברתי ראוי ולא משתייכים לקהילה המתאימה להם.

בקהילה הווירטואלית במחשב יש להם מעמד, יש להם עבודה טובה, קהילה איכותית, הם ממצים את עצמם, חשים מסופקים ומרגישים טוב עם עצמם (לכאורה העצמה).

טרקל מזהירה מפני הדברים הבאים –  העולם הווירטואלי יוצר מספר בעיות:

* הווירטואליות גורמת לחוויות מלאכותיות להראות אמיתיות ולבלבל את המשתמש.

* המזוייף נראה תמיד יותר מושך מהאמת ולכן הוא ממכר וגורם להתנתקות מהמציאות – מצב זה מוגדר כהאובדן המציאותי (מושג חובה).

*  החוויה הווירטואלית כל כך מושכת עד שהיא משלה שהושג בה יותר ממה שהושג באמת, אף על פי שאין בה התמודדות אמיתית עם המציאות, כי ברגע שיש קושי מתנתקים.

* מצד אחד יש העצמה כי אנשים מתנסים, מרגישים שווים, שייכים – הכי קרובים למימוש הפוטנציאל. מצד שני יש שלילת עוצמה בגלל האובדן המציאותי.

פתרון – שרי טרקל מציע לשלב – לא רק לבנות קהילה מתוך המחשב, אלא להשתמש בקהילה הנבנית במחשב לקדם את הקהילה בעולם המציאותי שלנו. למשל קהילה וירטואלית שעוסקת באפליה – ניתן להשתמש באתר בכדי לקרוא לשוויון. המטרה היא לא להישאב וללכת לאיבוד בעולם הווירטואלי.

מאמרה של שרי טרקל ממוקם באמצע הסקאלה – בין העצמה לשלילת עוצמה.

שרי טרקל רלוונטית לתקשורת החילופית (מורכבת מנגישות – קהל יעד במשחק M.U.D. נגיש, השתתפות – הקהל שותף לקביעת התכנים, ניהול עצמי – התנהלות המשחק נקבעת ע"י קבוצת השחקנים)

תקשורת חילופית, מטרתה ליצור העצמה לסיפוק צרכים שלא מסופקים.

ללמוד טוב יותר:

לקבל השראה:

להפעיל את הראש:

להשתפר: