תרבות פופולרית – סיכומים: תרבות פופולרית כמתווכת בין גבוה ונמוך

תרבות פופולרית – סיכומים: תרבות פופולרית כמתווכת בין גבוה ונמוך

ראה סיכום קורס מלא: תרבות פופלרית – סיכומים

סיכומים, עדכונים, דברים מעניינים והרבה ידע בקבוצת הפייסבוק שלנו (לא תפרגנו בלייק?)

תרבות פופולארית יכולה לשמש בתור מתווכת בין מה שנחשב בתור תרבות גבוהה ונמה שנחשב לתרבות נמוכה.

הדוגמה של הכדורגל: מקור משחק הכדורגל בימי הביניים בתחרויות ששיקפו צורת בילוי עממית. מאוחר יותר במאה השמונה עשרה הפך הכדורגל לצורת תרבות אליטיסטית הנלמד בבתי ספר פרטיים כדגם של חינוך לעבודת צוות. ואילו כיום נחשב בעיני רבים כתרבות פופולארית ( למרות שהרוברט ואסתר כהן רואים אותו כעממי).

ביקורת

הכותבים טוענים שהיווצרות התרבות הפופולארית מוגדרת באופן הבא: הפיכת האליטיסטי לעממי.

2 ביקורות על טענה זו :

–       פופולאריזציה יכולה להתרחש גם בכיוון המנוגד מעממי לאליטיסטי ( המיסה, הרומן ) אם זו תוצאה של פעפוע זה יכול להתרחש בשני הצדדים.

–       התרבות הפופולארית היא משהו בפני עצמה, שדה תרבותי עצמאי הכולל בתוכו את הגבוה והנמוך כמקרים פרטיים . היא חדשה, ממוסחרת, גלובאלית וכו'.  הכותבים למעשה מסתכלים על תהליך הפופולאריזציה בצורה מצומצמת למדי , ייתכן וזאת מכיוון שהם היסטוריונים.

 

מהי גישתם של אסתר ורוברט כהן?

הם באים מגישת התיוג. ניתן לראות זאת כבר בכותרת המאמר – "אשליית הניגודים" – השימוש במילה אשליה מצביע על כך שהכותבים סוברים כי מישהו יצר ניגודים אלו, והם אינם באמת קיימים. מי שיצר את האשליה הם סוכני הפיצול התרבותי, אותם קב' חברתיות שגרמו לכך שתרבות אחת תהיה גבוהה ואחרת נמוכה. הם עשו זאת ע"פ האינטרסים שלהם. דבר נוסף המצביע על גישת התיוג הוא הפעפוע כדוגמא לטשטוש הגבולות. הפעפוע הוא סמל לגבולות שרירותיים – הגדרות שרירותיות, אין משהו אובייקטיבי שמגדיר את הגבוה או הנמוך, זו הבנייה חברתית בהקשר מעמדי.

מועדון 27 – מיתוס או מציאות?

מה משותף לג'ימי הנדריקס, ג'ניס ג'ופלין, ג'ים מוריסון, קורט קוביין, איימי וויינהאוס? והאם בשביל תהילת עולם צריך למות צעיר? מיתוס מועדון 27

ללמוד טוב יותר:

לקבל השראה:

להפעיל את הראש:

להשתפר: