קמאקטה (KAMAEKATA) (עמידת היכון)
לקרטה-דו מאטסוביאשי-ריו יש שמונה-עשרה קטות (צורות). לכל קטה יש עמדת היכון נתונה המתחילה ומסיימת כל ביצוע.
להלן שלושה סוגים של קמאקטה והקטה המתחילה עימן. בכל אחד מן המקרים הכתפיים משוחררות והעיניים מקובעות היישר לפנים.
1. סוטו-הצ'יג'י שיזנטאי-דאצ'י (soto-hachiji shizentai-daci) (עמידה טבעית ברגל-פתוחה)
בקטה המתחילה עם סוטו-הצ'יגי שיזנטאי-דאצ'י, הרגליים נפרדות. רוחב הכתפיים נלקח כמרחק בין כפות הרגליים; הבהונות מצביעות החוצה בזווית של 45 מעלות. ניתן למצוא עמידה זו בקטה שלהלן:
פינן (Pinan) I, II, III, IV, V וגוג'ושיהו (Gujushiho). בכל קטת הפינן והגוג'ושיהו, הידיים תלויות היישר למטה באופן טבעי. המרפקים נינוחים; האגרופים מונחים מרוחקים במקצת מן הגוף והמרחק בניהם הוא בערך אגרוף וחצי
רוהיי (Rohai). ברוהיי הזרועות מונחות כלעיל. אולם הידיים פתוחות כשכפות הידיים פונות זו לזו
קוסנקו (Kusanku). בקוסנקו הידיים פתוחות עם האצבעות יחדיו. כף היד השמאלית מונחת על גב היד הימנית כמו היו השתיים מחוברות דרך שני פרקי האצבעות הראשונים. האגודלים כפופים קלות וסגורים
2. צ'וקוריטסו-פודו-דאצ'י (chokuritsu-fudi-dachi) (עמידת קשב רשמית)
בקטה המתחילה עם צ'וקוריטסו-פודו-דאצ'י, העקבים צמודים כאשר הבהונות מצביעות החוצה בזווית של 60 מעלות.
פוקיוגטה (fukyugata) I, II. בשני הפוקיוגטה, הידיים מונחות בקוסנקו
וונקן (wankan). בוונקן האגרוף הימני מונח על כף היד השמאלית כפי שמוצג בתמונה
הייסוקו-דאצ'י (heisoku-dachi) (עמידה בכף רגל סגורה)
כאן הרגליים צמודות לגמרי יחדיו ומצביעות היישר לפנים.
עמידת היכון זו נמצאת בקטות הבאות:
נאיהנצ'י I, II, III, פאסי, צ'ינטו (chinto) ואננקו (ananku). בקטות אלו האגרוף הימני מכוסה בכף היד השמאלית ומונח מעט לפני המפשעה
וואנשו (wanshu). בוואנשו הידיים ממוקמות בערך במרחק של אגרוף אחד מהחזה כאשר הידיים יוצרות כף אופקי. המפרק הימני ישר ואגרופו מכוסה בידי כף היד והאצבעות הכפופות של היד השמאלית
—
היסטוריה קצרה של קראטה-דו
II:
III: מחשבות על מומחיות בקראטה-דו
הכללים של קראטה-דו מטסוביאשי- ריו
IV: פירוש הקטה של קראטה-דו מטסוביאשי-ריו
קמאקטה (עמידת היכון)