הטיטאנים: עלייתם ונפילתם של שליטי העולם הקדומים

במיתולוגיה היוונית הטיטאנים היו היו גזע רב עוצמה של אלי ענק ששלט בעולם לפני האלים האולימפים. הטיטאנים היו ענקים בני אלמוות בעלי עוצמה וידע מדהים. הם ידועים גם בשם האלים הבכורים ומקום מגוריהם היה בהר אוטריס.  טיטאן הוא כינוי לענק במיתולוגיה היוונית והטיטאנים פורשו כהאנשות של כדור הארץ (גאיה)  או השמים (אורנוס). יחד עם הטיטאנים נולדו גם הקיקלופים והקאטונכרים (בעלי מאה הידיים).

נפילת הטיטאנים. קורלנזיס ואן הארלם, 1590

הדור הראשון של הטיטאנים היו צאצאיהם הישירים של גאיה ואורנוס שהולידו במקור שנים עשר טיטאנים, שישה זכרים ושש נקבות. הטיטאנים עלו לשלטון כאשר קרונוס, יחד עם אמו ואחיו, סירס את אביו אורנוס ולקח ממנו את השלטון על הקוסמוס.

במשך מאות שנים שלטו הטיטאנים בקוסמוס ומילאו אותו בצאצאיהם השונים. קרונוס התחתן עם אחותו ריאה אך הנבואה ניבאה לו כי אחד מילדיהם ידיח אותו משלטונו. כאמצעי מנע הוא נהג לבלוע כל ילד עם היוולדו עד שהגיע לאחרון, זאוס, שאותו החליפה אימו באבן שהגישה לקרונוס. זאוס ניצל והצליח לגרום לאביו להקיא את אחיו, מה שסימן את ראשיתה של מלחמת האלים האולימפיים בטיטאנים על השליטה בעולם: הטיטנומכיה. במשך עשר שנים לחמו הצדדים השונים עד שלבסוף ניצחו זאוס והאלים האולימפיים את קרונוס והטיטאנים וגירשו אותם לקצוות המרוחקים של הארץ.

עוד דברים מעניינים: