סיכומי יצירות של ש"י עגנון ומקורות נוספים על עגנון

הסופר ש"י עגנון (שמואל יוסף עגנון) הוא אחד מעמודי התווך של הספרות העברית ובהתאם גם אחד מעמודי התווך של החומר לבחינת הבגרות בספרות. לפניכם ריכוז של סיכומים של יצירותיו של עגנון המופיעות בתוכנית הלימודים לבגרות ובאתר. כל קישור יקח אתכם לסיכום של אחת מיצירותיו של עגנון. בנוסף הוספנו לכם גם כמה מקורות העשרה שיהפכו את הלימוד שלכם על עגנון למהנה ומעניין כמו אסופת של ציטוטים של ש"י עגנון.

עגנון נולד בשנת 1877 באוקראינה של היום תחת השם שמואל יוסף צ'צ'קס (על הסיבות להחלפת שמו לעגנון ראו בקישורים בתחתית העמוד). ב-1920 עלה לישראל ולאחר מכן היגר שוב לגרמניה וחזרה לישראל בה השתקע ב1924 עד יומו האחרון. יצירתו של עגנון מגוונות ויונקת ממקורות יהודיים ואוניברסליים, ישנים וחדשים, מה שהופך את ספריו לנקראים ביותר והם תורגמו לעשרות שפות וזיכו את ש"י עגנון בפרס נובל לספרות. עגנון נחשב לכותב וירטואזי העושה שימוש מדויק ורגיש ברבדים השונים של השפה יחד עם סופר רגיש הנע בין הריאלי והפנטסטי ויוצר עלילות מורכבות, רגישות ואירוניות.

כרגע נמצאים במאגר הסיכומים שלנו על ש"י עגנון היצירות הבאות: האדונית והרוכל, המלבוש, הרופא וגרושתו, מדירה לדירה, פרנהיים, בדמי ימיה, מעשה העז, פנים אחרות. סיכומים נוספים של עגנון יעלו כאן בעתיד.

סיכומים של יצירות של ש"י עגנון

יצירות אלו של עגנון נכללות בתוכנית הלימודים לבגרות

האדונית והרוכל \ ש"י עגנון

המלבוש \ ש"י עגנון

הרופא וגרושתו \ ש"י עגנון

מדירה לדירה \ ש"י עגנון 

פרנהיים \ ש"י עגנון

תהילה \ ש"י עגנון

בדמי ימיה \ ש"י עגנון

מעשה העז \ ש"י עגנון

פנים אחרות \ ש"י עגנון

מקורות נוספים על ש"י עגנון:

אפילו מתוך השקר האמת ניכרת: 9 ציטוטים מרגשים של ש"י עגנון

מדוע קרא לעצמו ש"י עגנון כפי שקרא? ואיך זה קשור להמצאת הרכבת, החלום האמריקאי והחילון

כאן תוכלו למצוא מאגר של סיכומים בספרות לבגרות וכן רשימה של כל סיכומי כל היצירות בספרות באתר. לסיכומים נוספים בנושאים אחרים לבגרות ראו לשונית "סיכומים \ סיכומים לבגרות" כאן למעלה.

עוד דברים מעניינים: