היום בהיסטוריה: ההקלטה הראשונה של הביטלס (4.9.1962)

ה-4 בספטמבר, 1962

בבוקרו המוקדם של יום ספטמבר נכנסה קבוצה של מוזיקאים צעירים ופרובינציאליים מליברפול אל אולמי EMI ברחוב "אבי רוד" בלונדון במה שנחשב לרוב בתור סשן ההקלטות הראשון שלהם. זו הייתה גם הפעם הראשונה בה בחור מעט מוזר בשם רינגו סטאר נכלל באופן רשמי בלהקה.

מטרתם של החיפושיות באותו יום הייתה לעבור עם המפיק הותיק ג'ורג מרטין ולהקליט את שני השירים הראשונים שהלהקה תשחרר. בזמן החזרות שלפני ההקלטה עברה הלהקה על כמה שירים, בניהם ביצוע לשיר בשם "How Do You Do It?", שאותו דמיין ג'ורג' מרטין בתור שיר צד א' של סינגל הבכורה שלהם, ושיר בשם "Love Me Do" שכתבו ג'ון לנון ופול מקארתני שאמור היה להיות בצד ב' של התקליט.

כאשר החלו ההקלטות באותו ערב לא עבר זמן רב לפני שארבעת המוזיקאים הבהירו היטב כי השיר שנבחר כשיר הבכורה שלהם הוא פופי, עלוב ולא לטעמם. הם הסבירו לג'ורג' מרטין כי אם הם אי פעם ינגנו את השיר הזה בליברפול, יצחקו עליהם ויגרשו אותם מהעיר.

הלהקה שעוד בקושי הייתה סגורה על מי הם חבריה דרשה מהמפיק הותיק להקליט אך ורק חומר מקורי. מרטין, זה שבסופו של דבר היה האחראי, הקשיב בסבלנות ואמר להם כי אם הם יצליחו למצוא שיר טוב יותר מזה שנבחר בעבורם, הוא ישמח לשבץ אותו בצד א'. לדעתו של מרטין, השירים שהנערים הציגו לו עד כה היו מתאימים רק לצד ב'.

ללהקה נדרשו רק שני טייקים כדי לבצע את "How Do You Do It?" השנוא עליהם כמו שצריך. אולם ההקלטה של "Love Me Do" הייתה הרבה יותר קשה ומתוחה. רצועת הקצב בלבד הצריכה 15 טייקים על מנת ש"תשב" כמו שצריך, וזה עוד היה כלום לעומת המאמצים שנדרשו כדי להלביש עליה את קולות השירה.

בנוסף, על פי הדיווחים מרטין לא היה בדיוק נלהב מיכולות התיפוף של רינגו שאפילו הוחלף כאשר השיר עבר הקלטות השלמה שבוע לאחר מכן. ג'ון, פול וג'ורג לא היו מרוצים במיוחד מההחלטה הזו, אבל גם לא היו בדיוק בעמדה להתווכח. מה שקרה אחר כך הוא שלאף אחד מהם לא היה נעים לבשר לרינגו על כך שמחליפים אותו, כך שהבחור המסכן הגיע לאולפנים שבוע לאחר מכן וגילה מישהו אחר יושב על התופים.

רינגו המבולבל ישב אבל וחפוי ראש בתא ההקלטה והיה בטוח כי חבריו עומדים להעיף אותו מהלהקה. אך הוא לא היה צריך לדאוג למשך זמן רב מכיוון שמרטין לבסוף נכנע והשיר הראשון שהביטלס שחררו היו שיר מקורי שלהם "Love Me Do" עם שיר אחר משלהם "P.S.I Love You" בצד ב'. לבסוף, כמה חודשים לאחר מכן שחררה הלהקה גרסה חדשה של "Love Me Do" עם רינגו על התופים. זו הייתה תחילתו של דבר קטן בשם "ביטלמאניה" ומאותו יום והלאה, מוזיקת הרוק לעולם לא תהיה עוד כפי שהייתה.

להבין את חלומות יוסף עם פרויד

יוסף ידע מצוין לפתור חלומות של אחרים, אך את משמעות החלומות שלו לקח לו כל חייו לפתור. זיגמונד פרויד מסביר מדוע.

עוד דברים מעניינים: